טיפים לרוכבים בימים חמים

טיפים לרוכבים בימים חמים

רוכבים רבים נמנעים מלצאת לרכיבה על סוסים או טיולי סוסים בימים חמים במיוחד. הטמפרטורות הגבוהות בחוץ עלולות כמובן לייבש גם אותנו וגם את הסוס, לכן חשוב לשמור על כמה כללי בטיחות שיאפשרו לכם להנות מתחביב הרכיבה גם בימים שמעט חם מהרגיל. ראשית חשוב לעשות אבחנה בין רכיבה לצורכי הנאה לבין רכיבת אימון, תרגול או אילוף של הסוס. אם נפלתם על יום חם במיוחד ותכננתם רכיבה ממושכת לשם הנאה, אולי מומלץ לדחות אותה או לחלופין לקצרה ולסיימה בשעות הצהריים המוקדמות. לעומת זאת, אם אתם לפני תחרות חשובה או שקבעתם אימון זמן רב מראש אליו התכוננתם, בצעו את הרכיבה בשעות המוקדמות ביותר של היום או בשעות הערב, אז הטמפרטורות יורדות באופן משמעותי.

 

מים לכם ולסוסקרם הגנה וכמובן בגדים נוחים

ישראל מאופיינת במזג אוויר ים תיכוני, לעובדה זו כולנו כמובן מודעים. יחד עם זאת, בחוות סוסים הממוקמות על קו החוף תחושת הלחות מוגברת פי כמה מאותן חוות הממוקמות בפנים הארץ, רק ששם היובש מורגש עוד יותר. בכל אופן, אל תשכחו להימרח היטב במקדם הגנה המאופיין ב- SPF גבוה והקפידו לשתות הרבה מים. בנוסף, גם לסוס חם במיוחד עם האוכף, הציוד ומשקל גופכם, לכן דאגו שהשוקת שלו תהיה נקייה כל הזמן. במידה ויצאתם מחוץ לשטח החווה הצטיידו בכלי מתאים וכמות מים מספקת לכם וגם לסוס. בנוגע לביגוד, כמובן שלא ניתן לרכב עם מכנס קצר, אך תוכלו להצטייד בטייץ ובחולצת דריי פיט שבמקום לספוג את הזיעה לבגדים מנדפים אותה, מה שמקל ומנעים על פעולת הרכיבה. אם תכננתם יום גיבוש או יום כיף לעובדים עם טיולי סוסים ביום קיץ חם במיוחד, מומלץ לשקול ולהעביר את היום לתקופה קצת יותר נוחה בשנה. מתחילת אפריל עד אמצע מאי ומסוף ספטמבר עד תחילת דצמבר אלו הם החודשים הטובים, הנעימים והמומלצים ביותר לרכיבה.

 

 נסו להישאר מרוכזים ובמידת האפשר רכבו בשטח מוצל

במידה ואתם לפני תרגול רכיבה על סוסים, אנו ממליצים לכם להתמקד במטרה, לבצע את התרגילים אותם אתם צריכים לבצע על הצד הטוב ביותר ולדחות כל פעולה מיותרת לאחר כך לזמן בו תשבו בצל ותוכלו להנות ממשקה צונן. בנוסף, בחוות סוסים רבות יש מנז׳ים המיועדים לרכיבה, חלקם מקורים ולכן במידת האפשר רכבו בצל.

הוסף תגובה