שימוש בתבניות שוקולד

בימינו קיים מבחר גדול של תבניות שוקולד. בין המבחר תמצאו את התבניות המקצועיות והאיכותיות ביותר העשויות פלסטיק קשיח, פוליקארבונט. חשוב מאוד שכאשר ילדים מתנסים בהכנת השוקולד הם יעשו זאת בכלים איכותיים ומקצועיים שיסייעו להם לקבל תוצרי שוקולד יפים ומקצועיים וישפרו את תחושת המסוגלות העצמית שלהם. לכן בסדנאות שוקולד לימי הולדת סומכים על הילדים שהם מסוגלים להתנסות בכלים הכי איכותיים.

מבחר דוגמאות של תבניות

מבחר הדוגמאות של התבניות הקיים בסדנאות לימי הולדת הוא חשוב כדי לאפשר בחירה משלל דוגמאות והענקת תחושת הבעה אישית ואחריות של כל ילד וילד. לשם כך בין הדוגמאות תמצאו את משפחת סימפסון, לבבות, כלי תחבורה, בעלי חיים, אמירות ברכה, דמויות מצוירות, סוגי פרחים ועוד.

 

היסטורית תבניות השוקולד

לקראת סוף שנת 1800 החלו להכין שוקולד בצורות באמצעות שימוש בתבניות. אמנם השימוש בתבניות אלה  היה מיועד למעמד האצולה בלבד מפני שהתבניות היו עשויות מנחושת ומברזל. זו הייתה מהפכה של ממש בעולם השוקולד שהחלו לייצר אותו בתלת ממד ולא רק בצורה שטוחה. אפילו כתבו וציירו באמצעות תבניות מתכת אלה.  עד מהרה הפכו תבניות השוקולד ממתכת לפלסטיק, דבר שהוזיל עלויות ואפשר גם לחובבי שוקולד שאינם ממעמד האצולה להכין שוקולד בביתם מאז ועד היום.

 

אופן השימוש בתבניות שוקולד?

אז מה צריך לדעת לפני השימוש בתבניות שוקולד? ראשית תבניות המיועדות לשוקולד כדאי לקנות בחנויות המתמחות ולא בחנויות של כלים חד פעמיים שם התבניות אינן לשימוש חוזר. וודאו שתבניות הפלסטיק קשוחות וחזקות. יקל עליכם אם תחפשו תבניות העשויות מפלסטיק פוליקארבונט שהוא האיכותי והחזק ביותר. לדוגמאות בהן יש פרטים קטנים ורבים מאוד יש להקפיא את התבניות יחד עם השוקולד ורק התבנית ובמקום זאת אפשר לשטוף במים רותחים ולייבש עם מטלית יבשה ביסודיות. בנוסף לכך עליכם לשים לב ששוקולד הוא לא עוגת שוקולד ולא צריך לשמן או להבריש חמאה לפני השימוש בתבנית השוקולד, שימון התבנית עלול להרוס את הברק שלו. אמנם יש גם יוצא מן הכלל בחוק זה.

אם לשוקולד מוסיפים מרשמלו, סוכריות, ממתקים או ריבות כמו שמוסיפים בסדנאות שוקולד לילדים, אז צריך לשמן לפני את התבנית, עדיף עם תרסיס שמן. שימון התבנית יסייע בהוצאת השוקולד מהתבנית בקלות.

 

נדיבות

 הכלל הבא בשימוש עם תבנית שוקולד הוא נדיבות. עליך להוסיף שוקולד מעבר לגבולות התבנית, לא לפחד את השאריות מנקים באמצעות שפכטל. חשוב לדעת שבשוקולד שנמצא בתבנית קלועות להן בועות אוויר שאם לא נוציא אותן הן יתורגמו בחורים בשוקולד שמעידים על שוקולד חובבני למדי. עליכם לשחרר בועות אוויר קלועות אלה באמצעות "נדנדה" על שולחן. בסדנת שוקולד ממחישים את הוצאת הבועות באופן מדויק שאפשר לנסות אחר כך גם בהכנתה שוקולד בבית. הוצאת הבועות נעשית על ידי דפיקות קלות ומהירות של התבנית על קצה השולחן במהירות עד שיוצאות כל בועות האויר מהשוקולד.

כאשר השוקולד מוכן הניחו אותו במקפיא למספר דקות. הסיבה לכך היא שהמקפיא הוא המקום הקר ביותר בבית ובו השוקולד מתקשה במהירות מבלי להתפרק. בסדנת שוקולד לימי הולדת של דליתה, סבלנות הילדים מתפקעת בקלות ולכן בזמן ההמתנה לשוקולד אפשר לצפות מרשמלו ופירות טריים בשוקולד ממפל שוקולד מפתה. בסוף ההקפאה החלק האחורי של התבנית מאפיר וזהו הסימן לכך שהשוקולד מתכווץ בקירור ונפרד מהתבנית ולכן כשנהפוך את התבנית השוקולד יינתק בקלות ממנה ויצא. אם אינו יוצא עדיין החזירו את השוקולד למקפיא לעוד כמה דקות ורק אז הוציאו אותו על ידי תפיחה קלה של התבנית על השיש או על שולחן. גם אם אתם מרוצים מהתוצאה ורוצים להעביר לצלחת הגשה יפה או לשקית צלופן עשו זאת בזהירות ובעדינות כדי לא לאבד את הברק של השוקולד

הוסף תגובה