Ipost – דואר חינם מטעם רשות הדואר

בשנת 2009 השקיעה רשות הדואר בישראל כמעט 5 מיליון שקלים כדי לבנות מערכת דואר אלקטרוני מיוחדת בשם iPost שתקל על חייהם של כלל אזרחי ישראל המעוניינים לשלוח ולקבל דברי דואר.

iPost הוא שירות דואר אלקטרוני ברמת אבטחה גבוהה שבנתה רשות הדואר והוא ניתן בחינם ופתוח לכל אזרח ישראלי. למעשה מדבור בשירות מקוון של רשות הדואר בישראל והמטרה של השירות היא לאפשר לכל אזרח ישראלי לבצע דרך האינטרנט פעולות שעד היום היו צריכים ללכת לסניף הדואר כדי לבצע אותן.

כדי לפתוח חשבון במערכת צריך לגשת באופן חד פעמי אל אחד מסניפי הדואר ולתת שם ומספר תעודת זהות, שאיתה יהיה ניתן להזדהות בעת הכניסה למערכת ולפיה יזהו המענים והנמענים כל אחד מהמשתמשים.

ה iPost מאפשר לקבל הודעות תשלום מגופים שונים והם יחליפו את ההודעות המגיעות לתיבת הדואר. מהבחינה הזו ה iPost הוא ידידותי מאוד לסביבה כי הוא חוסך את השימוש בניירות רבים. בין החשבונות שאפשר לקבל: חשבון לבזק, לארנונה ומים, לחשמל ועוד. את כל התשלומים שמקבלים אפשר לבצע דרך המערכת מבלי לצאת מהבית ומה שיפה בכל העניין הוא האפשרות לשמור את רשימת התשלומים לשבע שנים בערך מיום התשלום (תמיד כדאי לשמור בצד את אישור ביצוע התשלום).

 

בעזרת ה iPost לא רק חוסכים בניירת רבה אלא גם חוסכים זמן רב שהיה בעבר מבוזבז על העמידה בתור באחד הסניפים. השימוש ב iPost גם מפחית את עלות השירותים כפי שהם נגבים בסניפים.

מי שמשתמש ב iPost מקבל הודעת SMS או הודעה לאימייל הרגיל כל פעם שמתקבלת לו הודעה.

למרות רמת האבטחה הגבוהה והחיסכון הרב בזמן, יש כמה חסרונות ל iPost:

ה iPost הוא לא כמו דואר אלקטרוני רגיל ולכן אי אפשר לעשות בו פעולות שאפשר לעשות בדוא"ל הרגיל, כמו התכתבויות עם אנשים. פתיחת המערכת אינה כרוכה בתשלום וקבלת דברי דואר גם היא בחינם, אך שליחת דברים כרוכה בתשלום.

המערכת מאפשרת קבלה ושליחה של סוגי דיוור שונים, ביניהם: תדפיסים מהבנק, חשבונות לתשלום, דיווחים תקופתיים מחברות ביטוח וכדומה, מסמכים משפטיים ועוד. בעוד שרבים נוטים לסמוך על האינטרנט, לעיתים יכולות להיווצר בעיות שיגרמו לעיכוב או ביטול שליחת דברי הדואר למערכת הדוא"ל. במקרה שתשלום בהול לא מתקבל אצל הנמען יכולה להיווצר בעיה חמורה.

הוסף תגובה