אוקטופוס בר – לבלות בחברה טובה

כשאתה עוסק בתחום בו יש לך אלפי מתחרים, לא פשוט לבלוט. אמנם סצנת המועדונים בישראל אינה כל כך גדולה, אבל בתל אביב לבדה ישנם כמה עשרות ואפילו מאות מועדונים, דאנס בארים ופאבים.

אנשי מועדון כדוגמת אוקטופוס בר, שרוצים לבלוט ולמשוך קהל למקום, חייבים לעשות זאת בחכמה ומתוך תכנון לא מועט. כמו כן, כדאי שיבדקו את 'השכונה' שבה הוא נמצא, כלומר באיזו סביבה הכי מתאים שיפעל. לזה מומלץ לצרף את שיקול הקהל: כמה אנשים ייכנסו למועדון בכל ערב ומה רצוי שיהיה האופי שלהם.

מיקום הוא עניין מרכזי
המועדון חייב לקום באזור שיתאים לו. בתל אביב אפשר לבחור את הנמל המחודש (היכן שנמצא אוקטופוס בר), את אזור אלנבי או את שדרות רוטשילד. יש כמובן מקומות נוספים בת"א, שיכולים להתאים לכל מועדון, אך חשוב שההתאמה בין סגנון המועדון למקום הנבחר תהיה מושלמת ככל האפשר.

'השכונה' בה יחל המועדון את פעילותו רלוונטית מאוד, כאמור, לכל מועדון. נמל תל אביב ושדרות רוטשילד נחשבים למקומות יוקרתיים, וכך ייתפס גם המועדון החדש. אם הוא ימוקם דווקא בדרום העיר, הדימוי שלו יהיה פחות יוקרתי, אך יותר חתרני ואלטרנטיבי – ויש הרבה מאוד מועדונים היום ששואפים לדימוי כזה.

הקהל שנכנס אל אוקטופוס בר: 24 וצפונה
וזו דוגמא להחלטה חשובה שעשו מקימי אוקטופוס בר עוד בימיו הראשונים של המועדון – דבר שכדאי לכל אחד לעשות. האופי של המקום יושפע רבות על ידי האוכלוסייה שתמלא אותו. מועדונים שקולטים בעיקר חיילים או חיילים משוחררים יהיו בעלי אווירה אחרת מכאלו שמתירים אליהם כניסה לבני העשור הרביעי לחייהם, לדוגמא.

ההחלטה לגבי אופי האוכלוסייה מושך אל המקום רק את סוג האנשים שבעלי המועדון רוצים לראות. אוקטופוס בר מיועד, כך לפי השקפת מקימיו, למבלים בוגרים, בראש פתוח אך אחראי. הגבלת הגיל כבר תכוון אותם למקום, ללא בעיות. יתרון חושב נוסף של מהלך כזה: המאבטחים בכניסה יידעו להתמודד בקלות עם המבקשים להיכנס ולא יצרו פקק בכניסה.

הפעלות מיוחדות, אטרקציות וערבי קונספט
לכל אלו יש השפעה גדולה על משיכת הקהל. אם המועדון מציע אטרקציות שאין בשום מקום אחר, כמו רקדניות אקזוטיות או בר אקטיבי חופשי – הם יבואו בהמוניהם ויחזרו שוב ושוב. דוגמא טובה היא ריבוי הבארים שמציע אוקטופוס בר: כך יודע כל מבלה כי הוא יכול לרקוד ברחבה המרכזית ובכל זמן למצוא לעצמו מקום לשבת ולהירגע. וזה חשוב לכל אחד.

ליצירתיות של בעלי המועדון יש כאן תפקיד קריטי: אם הם ישכילו להפיק בכל ערב קונספט אחר, מושך ומסקרן, יותר ויותר מבלים יגיעו למקום. אם זה אוקטופוס בר או כל מועדון אחר בתל אביב ובישראל בכלל – רק מקום בילוי שיחדש ויעדכן עצמו בהתאם לאירועים (ראש השנה, הסילבסטר, פסח או יום העצמאות הם רק חלק מהדוגמאות) יצליח למשוך אליו קהל חדש ולהשיב אותו אליו פעם אחר פעם.

הוסף תגובה