אחריות שלי שלא להיות קורבן

לא נוכל לקבל אחריות על חיינו אם נמשיך לנסות להעמיד פנים של כל יכולים ושהכל אצלי בסדר.

אבל בהחלט נוכל לקחת אחריות על תחומים שונים בחיינו שאינם עובדים או שאינם עובדים כפי שהיינו רוצים  שיהבדו.

תחומים בהם אנחנו מרגישים לעיתים חנוקים ומבלי לדעת אף למה ומדוע.מבלי יכולת לצאת מהתחושה הזו.לקחת אחריות אין זה אומר להפעיל כוח על אנשים אחרים אלה  להגשים את עצמנו לחיות את החיים שאנו רוצים ויכולים לחיות,הנחה זו באופן פרדוכסלי מצריכה הכרה ברגישותינו בצרכינו ובדברים בהם אנו פגיעים.

תרשו לי לחרוג ולשתף אתכם באמון קצר שנתתי למאומנת שלי אחרי הרבה זמן שלא היינו בקשר.

בצהרי היום  שלומית(שם בדוי) מאחת העירות בדרום מתקשרת אלי לנייד ומיד בלי הרבה הקדמות מכריזה באוזני שנשבר לה ללמוד ואין לה כל חשק (לומדת לתואר שני ) להמשיך,עניתי לה נהדר אז מה את רוצה ממני? אבל אני בחרתי ללמוד והתחיבתי לסיים אפילו בהיצטיינות שאלתי אותה וסיימת כמובן שהתשובה הייתה הלוואי עוד לא  ובגלל זה התקשרתי אליך לקבל אימון על כך.נהדר .ביקשתי ממנה שנתחיל להסתכל מה השתנה מהיום שהיא התחילה ללמוד ועד היום בהוויה שלה.

לאט לאט היא זיהתה שהשוני הוא במחויבות שלה לעצמה ולתוצאות שהיא הכריזה עליהם.ולמעשה נפלה למחויבות הנסתרת שלה של להראות טוב בעיני עצמה,של נוחיות שלה. ושהיא הקורבן האולטימטיבי ,והיא גם לא מספיק טובה וגם לא מתאימה ללימודים מסוג כזה.

עניתי לה בפשטות אז תשתמשי בזה ותפסיקי ללמוד ,ואז היא התעוררה רגע ומה עם התואר שהתחייבתי לעצמי והעבודה בתחום שמאד מענינת אותי. O.K אז התחלנו להסתכל על הפער שנוצר לה בין המילה שלה ובין הרצון למימוש המטרה.וכאשר היא זדיהתה את הפערים שאלתי אותה על מה היא בוחרת לוותר ,והיא בחרה לוותר על ההיתבכינות שלה ועל הקשיים  שהתעוררו בדרך למטרה.

ועכשיו שהיא זיהתה את הפער בין ההתחלה להיום יצרה מחויבות מחודשת לעצמה ולתוצאות שהיא קבעה שהיא תיצור וחזרה ללמוד במשנה מרץ.היא זיהתה את מה שחשוב עבורה ואת מה שישרת אותה להגיע לתוצאות ולא ליפול לנוחיות.אימון קצר שהפיק תוצאות מיידיות.או במילים אחרות שלומית לקחה אחריות על חייה והיתה מוכנה להצמד למחויבות לתוצאות ולוותר על המחויבות לנוחיות ולהיראות טוב..זה עובד רבותי..בככל דבר יש רק את הכוח שאנו נותנים לו.אף אחד לא יכול להפוך אותנו לקורבנות,באם נדע כיצד להתמודד ולהתקומם כנגדו.

בפרק הבא נבדוק את הדרכים בהן אנו מוותרים על שליטה וכיצד משיגים  שליטה זו חזרה לחיינו וכיצד נשתמש בשליטתנו וניצור את איכות איכות חיינו שאנו רוצים שתהיה לנו.פרק זה מוקדש לכל אלה שעזרו לי ואני עזרתי להם לוותר על היותנו קורבנות של החיים

ולוותר על זה וליצור את חיינו כפי שאנחנו רוצים אותם ולחיות אותם במלואם כל רגע.

הוסף תגובה