דעות ושיפוטים -מאמן, מאומן

 

לרוב אנחנו מתרכזים בלשנות ,לשפר ,לעשות יותר ,לעשות פחות,לעשות טוב יותר ,לעשות טוב פחות.

כל אלה הם אמירות ביחס למשהו ,מהו המשהו הזה ? זה העבר שלנו!! האם מישהו חושב שיש לו השפעה על העבר שלו ,האם מישהו חושב שיש בידו לשנות משהו בעבר?

ויותר מזה מישהו חושב שהתעסקות בעבר שלנו יכולה להשפיע ולשנות משהו בעתיד שלנו?

חלק מרים גבה על קביעה זו , ובצדק מה פתאום העבר? אז לצורך קיצור הכתיבה בלבד !! אומר שמי שאנחנו בהווה זה מתוך העתיד שאליו אנחנו חיים.העתיד שאנחנו קובעים לעצמנו להגיע אליו נותן את מי שאנחנו בהווה.המחשה קצרה, תדמיין שהנחת/ה כרגע את שפורפרת הטלפון אחרי שהזמנת/ה סוף שבוע בצימר בצפון יחד עם בן/ת הזוג ,איך את/ה מרגישים ברגע זה? נהדר,איך זה? הרי עוד לא יצאתם לסוף השבוע ,אבל אתם כבר חיים אותו ,ואיך זה משפיע עליכם כרגע נפלא ,משמע העתיד אליו אנו חיים נותן לנו את מי שאנחנו בהווה.

ובהינתן שכל אחד הוא עולם בפני עצמו וכל אחד מביט על העולם מנקודת המבט שלו אז מה שווה עצה שלנו למאומן שאנחנו נותנים מנקודת מבט שלנו , וסביר להניח שהמאומן מסתכל מנקודת מבט שונה משמע שאנחנו נוקטים עמדה וזה כבר לא אמון זה אילוף .כי אנחנון חושבים שדעתנו או העצה שלנו טובה יותר,טובה יותר למי? לנו ולא בהכרך למאומן.

עבודה עם מאומן עיקרה להוביל אותו שיזהה את המקור לקיבעון שלו או הגורם לפחדים שלו שעוצרים אותו מלהגיע לתוצאות שוא אמר שהוא רוצה להגיע אליהם.להקשיב לו מהעולם שלו ולכוון אותו בשאלות למקום להסתכל עליו בחיים שלו שלרוב המאומן נמנע מלהסתכל לשם מסיבותיו זיהוי הסיבה מאפשרת חופש בחירה.

אנחנו כמאמנים המיומנות שלנו היא בנתינת  כלים למאומן ושהוא ישתמש  בהם ליצירת החופש שלו לבחור לאיזה עתיד הוא רוצה לחיות ולפעול במתאם.

 

בינה עסקית

כל מה שאתה חושב עליו אפשרי.

אימון מאמנים ואירגונים

הוסף תגובה