איך באמת יוצרים זוגיות

בתהליך ההכרות והניסיונות ליצור זוגיות, מתמודדים הרווקים והרווקות שבינכם עם מספר דילמות, חלקן חיצוניות, והתנהגותיות, וחלקן פנימיות ורגשיות:

דילמת המראה 

נושא הלבוש והמראה הוא נושא כאוב, ולכאורה מהותי, בעולם הדייטים. השאלה הראשונה שעולה באימון אישי ליצירת זוגיות היא – "איך הוא ניראה..",  "איך היא ניראת".  לפני יציאה לדייט, תמיד חוזרות על עצמן אותן שאלות: מה ללבוש? האם להתאפר? האם לעשות דיאטה לפני שאני מתחילה לצאת לדייטים? האם ללכת לחדר כושר כדי להראות מושך יותר, וכ"ד.

על מה מדברים

הדילמה השניה והיותר מהותית בעיני היא, על מה מדברים בפגישה ראשונה: האם לספר על בני זוג קודמים? (לא!) האם להגיד מה אני מחפשת בזוגיות (כן!), האם לגלות לה שאני ביישן? (כן!).. אנשים רבים חוששים שלא יהיה להם מה לומר בפגישה ראשונה. הם מסתייגים משיחה מאולצת, ומקווים בכל ליבם שיתפסו כמעניניים וכאנשי שיחה, למרות שבליבם פנימה הם מרגישים לעיתים משעממים.

איך מתנהגים

הדילמה השלישית מתייחסת לקודים התנהגויותיים: האם נכון לאסוף משהי מהבית, בפגישה ראשונה? האם נכון לתת למשהו שעדין לא פגשתי לקחת אותי מהבית? מי אמור לשלם בפגישה ראשונה, מתי כבר מותר לגעת.. ועוד.

בפגישות האימון, אני מסייעת למתאמנים שלי לענות על השאלות הללו. אני עוזרת להם למצא נושאים לשיחה ראשונה, כך שלא ישמעו בנאליים, עוזרת להם לחליט מה ללבוש ואיך להתנהג. 

אלא שבפועל, אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך יצירת זוגיות מתייחס דווקא למה שקורה בפנים – ולא להתנהגויות חיצוניות. אמנם, מראה אסתטי, גינוני נימוס, ויכולת לפלרטט בעדינות חשובים בתחילת קשר, אך יצירת זוגיות מוצלחת, נובעת קודם כל מן האמונות והמחשבות שלכם על עצמכם, ועל המציאות שלכם. אלה מכם שמאמינים שזוגיות אפשרית להם, יפגשו את בן הזוג המיועד, אך אלה שאינם מסוגלים לראות את עצמם בדמיונם בתוך מערכת זוגית – להם יהיה קשה יותר.

כאשר אני מאמנת רווקים ורווקות, אני פוגשת לא פעם, את אלה שאינם מאמינים. חוסר האמון נובע מביטחון עצמי נמוך, מחוויות שליליות בעבר, או מדברים שנאמרו בעבר על ידי אחרים, וגדלו והפכו למפלצות בתודעה. שמעתי על אמהות שאמרו לבנותיהן, שאם לא ירזו – לא ימצאו בן זוג. שמעתי על אבות שאמרו לבנים שלהם, שאם לא יעשו ספורט, או כסף, לא יהיו מספיק 'גבריים', ועוד ועוד.. הנטייה להאמין לדברים הללו, הופכת אותם לבעלי משמעות עצומה, ובחלק מן המקרים מערערת את הביטחון של המתאמנים שלי ביכולתם להצליח.

על מנת לשנות את המצב – ולעבור מחוסר אמונה – ליכולת לראות את עצמכם בזוגיות, אני מציעה תהליך בין מספר שלבים:

ראשית, סליחה! כל רגע הוא זמן נכון לסלוח – להורים, למורים ואפילו לחברים בבה"ס על שטויות שנפלטו מפיהם, מבלי דעת, ולעיתים קרובות בכוונה טובה. האם שהזהירה את ביתה שעליה לרזות – באמת האמינה בכך. האב שאמר לבנו לעשות ספורט וכסף – באמת חשב שזו הנוסחה להצלחה. סלחו להורים שלכם על שהטעו אתכם בשוגג. סלחו לחברים בבה"ס על שפגעו בכם. סלחו על מנת להניח את העבר במקומו – ולפנות אל העתיד ממקום נקי ופנוי יותר.

שנית, וותרו על האמונות השגויות שהוטבעו בכם: הנוסחה של הוריכם להצלחה אינה חייבת להיות גם הנוסחה שלכם. בהחלט אפשר ליצור זוגיות גם מבלי לעשות כסף, ובהחלט אפשר לחיות באהבה, גם מבלי להיות רזה. (הסתכלו סביב ותיווכחו בכך בקלות – האם רק הרזות והעשירים נשואים?!..) היזכרו באותם דברים שנאמרו לכם ע"י דמויות משמעותיות בחייכם, וותרו עליהם. לפעמים זהו תהליך פשוט יחסית, ולעתים – דורש עבודה מקצועית, בה אשמח לסייע לכם.

שלישית, אמצו לעצמכם אמונות שישרתו אצכם טוב יותר: זהו את החוזקות שלכם וציינו אותן בפני עצמכם השכם וערב. אל תאמרו דברים שאינכם מאמינים בהם – אלא רק מה שאתם מאמינים בו, שמוצא חן בעינכם באמת, ושבזכותו שווה להיות בן/בת זוג שלכם, והתחילו להתבונן בעצמכם מנקודת המבט הזו.

רביעית, ראו את עצמכם בדמיונכם בתוך זוגיות אמיתית, פורחת. צרו באופן מודע תמונה זוגיות שמוצאת חן בעינכם, והכניסו את עצמכם לתוכה. ראו את התמונה הזו מידי יום במשך דקה. לא יותר. זה אפשרי!

בהצלחה ובאהבה, כנרת טל מאיר

מאמנת אישית וזוגית

0546499933

הוסף תגובה