איך לבחור צלם מקצועי ?

צילום הוא תחום בו התזמון הוא הכול, הוא מהווה את ההבדל בין תמונה שתמשוך את עיני כולם לבין תמונה שלא תעניין אף אחד. צלם מקצועי יודע כיצד לתפוס את הרגע המיוחד, הפוטוגני והיפה ביותר ממכלול רגעים ולהפוך אותו לפרסומת שתהיה שווה אלף מילים.

חישבו על תמונות שעשו בכם רושם בעבר, חשבו על הרגע בו הן נתפסו בעדשתו של הצלם, על הרגע בו הוא הבין שעליו ללחוץ על הכפתור ולצלם כי לא יהיה רגע מושלם ממנו.

איזה שירותים מציע צלם מקצועי ?

תחום הצילום מתחלק לנושאים רבים, לא כל צלם שמתמחה בתמונות טבע יכול לבצע תמונות סטודיו של דוגמנות ולהיפך. לכל צלם יש ההזדמנות להתמחות בתחום כל שהוא בעת לימודיו, יש שמתמחים בצילומי סטודיו, צילום אופנה, צילום מוצרים, צילום מזון, צילומי דוגמנות ועוד.

כשאתם בוחרים צלם מקצועי רצוי לוודא כי יש לו ניסיון או התמחות באותו התחום, רצוי למשל לא לשכור את שירותיו של צלם אופנה לצילום מזון ולבחור צלם מזון מקצועי וזאת אפילו אם הוא ידרוש מחיר כפול –  אין דרך להחזיר כספים של תמונה גרועה אך תמונה טובה תהיה שווה כמעט כל סכום.

אז למה כדאי לשים לב בעת בחירת צלם מקצועי ?

חשוב מאוד לשים לב לעניין המקצועיות והמוניטין, אם למשל הכרתם צלם מקצועי לו אין שם חזק בתחום אך תמונותיו מדברות בעד עצמן שכרו את שירותיו, אך באותה המידה אל תשכרו שירות של צלם מקצועי עם מוניטין גדול אך עם תמונות שלא עומדות במבחן המציאות.

רצוי בתחום זה כמו בכל תחום אחר לפנות לכמה נותני שירות, לשאול מה אתם מקבלים בתמורה לכספכם, איך העבודה תתבצע, היכן היא תתבצע, מה היא תדרוש, האם היא תצריך תקציב נוסף נפרד מצדכם (כמו שכירת שירות של דוגמנית, מאפרת וכדומה), כמה יעלה לכם סך כל השירות ומן הסתם רצוי לבצע השוואת מחירים ביניהם תוך הפעלת שיקול דעת מקצועית ובחירה משכילה בנותן השירות המקצועי ביותר.

הוסף תגובה