הדרך הנכונה ללמוד לימודי הדרכת הורים

אם אתם מתלבטים לגבי לימוד הדרכת הורים המאמר הזה מיועד בדיוק בשבילכם! הנה לפניכם מידע לגבי תחום הלימודים, איך ולמה הוא נדרש, מה תלמדו במהלך הלימודים ועוד.

גידול ילדים זה לא דבר פשוט, ונראה שככל שהשנים חולפות זה רק הולך ונעשה יותר קשה. לא משנה מי האשם בכך, כל הורה צריך מישהו שיכוון אותו ויעזור לו להתגבר על כל הקשיים. בעזרת לימודי הדרכת הורים אתם יכולים להיות אלו שיסייעו להורים להתמודד עם כל בעיה.

מדוע הדרכת הורים היא חשובה כל כך?

לימוד הדרכת הורים הפך להיות מקצוע נדרש ומבוקש בשנים האחרונות, בשל ההבנה שחינוך נכון של הילדים לא קשור רק ליצירת סמכות בבית ומסגרת חוקים ברורה. כמובן שסמכותיות היא חשובה כדי ליצור תא משפחתי שמתפקד בצורה הנכונה- הילדים הולכים אחרי ההורים, אך יש הרבה מעבר לכך.

לימודי הדרכת הורים נותנים לכם את הכלים לעזור להורים להיות הרבה יותר מאשר דמות סמכותית מאיימת; הלימודים מעניקים לכם ידע וכלים שתוכלו להעביר להורים שבאים להתייעץ אתכם, בין אם מדובר בהורים לתינוקות, לילדים קטנים, לבני נוער וכן הלאה.

אם כן, נראה כי גם השיטות החדשניות כדוגמת אימון הורים התפתחו עם השנים, וכיום מדובר ביותר מאשר אימון, כי אם הדרכה וליווי של הורים בעיקר אל מול אתגרים לא פשוטים.

 

קצת על אופיו של המקצוע

מי מכם שמעניין אותו לימוד הדרכת הורים כדאי שקודם כל יבין את המהות של התפקיד הזה. כאשר מדובר בהדרכה של הורים, נדרשת הרבה אמפתיה, סבלנות ורגישות, כיוון שבמקרים רבים ההורים שיפנו אליכם יהיו כאלו שמתמודדים עם בעיות מורכבות מאוד; לא מדובר רק ביצר מרדנות וחוצפה של ילדים אלא גם מקרים של הפרעות התנהגותיות, אלימות בלתי מרוסנת, ועוד מגוון הפרעות פסיכולוגיות או רגשיות כאלה ואחרות.

אזי, אם אתם מחפשים מקצוע שבו תבואו במגע ישיר עם אנשים, מקצוע שדורש מכם רגישות וסבלנות ויכולת להוביל אנשים, זה בהחלט יכול להיות מקצוע מתאים עבורכם. מלבד זאת, את כל מה שאתם לומדים במהלך לימודי הדרכת הורים תוכלו ליישם בחיים האישיים שלכם.

מה לומדים?

במהלך הלימודים תגעו במגוון נושאים שיהיו לכם כלי עזר מצוין בעבודה שלכם עם ההורים. בין השאר, תלמדו על עולמו של הילד בשלבים התפתחותיים שונים ועל ההתנהגות האופיינית לו בכל שלב, תלמדו טכניקות התערבות, תכירו מגוון בעיות פסיכולוגיות, רגשיות או התנהגותיות שנפוצות בקרב ילדים ועוד.

בהחלט מומלץ להרחיב את הידע עם קורסים נוספים, במידה ונחוץ, כדי להבין לעומק את הנושאים הנלמדים וכך לספק ייעוץ והדרכה טובים יותר.

כמו כן, כדאי בתחילה לבחור טווח גילאים מסוים, למשל תינוקות או בני נוער, ולנסות להתמקצע בו לפני שמתרחבים לגילאים נוספים.

הוסף תגובה