איך להקציף חלב לקפה

לשתות קפוצ'ינו או לאטה עם הרבה קצף זה כמו להתחבר לזכרונות ילדות, פתאום הקפה הוא לא עוד משקה. אלא גם ממתק. המתיקות שבקצף, האווריריות שבו וגם המראה. מי לא ניסה לצייר בו לב או סתם לכתוב אות. במזיגה שבין גווני הלבן והחום יוצרת עולם שלם. כמעט אירוטי. כמעט קשה לחשוב שהמוצא של קפה קפוצ'ינו, קפה טורקי וקפה בוץ הוא מאותם פולי קפה. במאמר זה תוכלו לקרוא איך להכין את הקצף המושלם לקפוצ'ינו שלכם באמצעות מכונות קפה.

הקצפת חלב מורכבת משני חלקים. הראשון הוא שלב המתיחה והשני החימום. תפקידו של שלב המתיחה הוא לשלב אויר בחלב ותפקידו של שלב החימום להעלות את טמפרטורת החלב ולוודא שיש לו מרקם קרמי, נעים ואוורירי. בסוף התהליך אנחנו רוצים לקבל קצף חלב עם בועיות קטנטנות שנראה כמו נוזל מבריק המשלב את צבעי הלבן של החלב והחום של הקפה.

השלב הראשון –  המתיחה: לאחר שמזגתם את החלב לתוך כד הקצפה מיוחד תתחילו בהקצפה. קודם כל יש להכניס את צינורית הקיטור כך שהפיה שבקצה הצינורית תהיה עמוק עמוק בתוך נוזל החלב. רק אז תוכלו להפעיל את הקיטור. אם תנסו להפעיל את הקיטור כאשר הצינורית רק  על פני החלב, אל תתפלאו שכל הסביבה תהיה מלאה בטיפות חלב. מיד לאחר מכן העבירו את פיית הקיטור כך שתהיה סמוכה לפני החלב. אם אתם עושים זאת נכון – תשמעו קול שקט ורחש קל ונעים של בועות מתנפחות. מה שקורה הוא שבשלב זה, אתם פשוט ממלאים את נוזל החלב בבועיות אויר קטנטנות. היות ונפח החלב עולה כתוצאה מהכנסת האויר, גובה הפנים שלו עולה, סה"כ פני נוזל החלב אמורים לעלות  בכ- 20-30% מעל הגובה המקורי. אחרי שסיימתם אם תהליך זה עברו לשלב השני הוא שלב החימום.

השלב השני – החימום העמיקו חזרה את פית הקיטור כך שתגיע כמעט לתחתית הכד בכך תפסיקו את עליית נפח נוזל החלב. יש לנסות ולחפש את המיקום (ועבור כל פיה וכד זה שונה) שבו החלב מתערבל במערבולת בתוך הכד בצורה המיטבית. למכונות חזקות וכדים קטנים – זה יהיה כמעט כל מקום. מכונות חלשות וכדים גדולים דורשים מיומנות גבוהה יותר. בשלב זה נוזל החלב מתחיל להתחמם ונוצר מרקם משופר ואוורירי. החלב המוקצף והאוורירי הזה, גם מספק מרקם נפלא שמאפשר לכם "לצייר" בכוס, הוא גם מגדיל את שטח הפנים של החלב – והופך אותו למתוק במיוחד. מומלץ מאוד לטעום חלב ישר אחרי ההקצפה. נקודת הזמן שבה מפסיקים עם ההקצפה, היא משהו שצריך לחוש עם היד. שימו אותה על תחתית הכד. אם אתם מרגישים שעוד רגע תקבלו כוויה, סימן שהגעתם לרמת החום המתאימה. תנו לקיטור לפעול עוד כמה שניות בודדות וכבו את המכונה. שימו לב לא להוציא את צינורית הקיטור מתוך נוזל החלב לפני שדאגתם לכבות אותה, אחרת התוצאה תהיה חלב רותח שיושפרץ בכל המטבח. אגב בכד עצמו יופיעו בועות גדולות שהן ממש לא התוצאה אליה תרצו להגיע

עכשיו כשסיימתם להכין את הקצף מזגו אותו לתוך כוס הקפה הינה לכם כוס מושלמת של קפה למשרד

הוסף תגובה