המדריך השלם לסוגי קפה

בעולם קיימים סוגי קפה רבים הינה המוכרים ביותר

קפה טורקי –  כתישה ידנית של פולי קפה באמצעות מכתש ועלי היא הדרך העתיקה והבסיסית ביותר באמצעותה מכינים אבקת קפה. אחרי הכתישה מתבצע בישול מבוקר בקנקן הוא הפינג'ן הידוע. הבעיה העיקרית בשיטה זאת שהשמנים הארומטים התורמים לטעמו העשיר של הקפה, נוטים להתנדף. לכן נדרשת מיומנות בבישול וכלים מיוחדים. המאמץ שווה ובדרך זאת מתקבל הקפה עם הטעם הכי אותנטי. במסורת התורכית עם סיום השתייה הופכים את הכוס כדי שתתקרר ולאחר מכן קוראת המארחת את עתידו של השותה

קפה בוץ – הדרך הפשוטה ביותר להכנת קפה, היא לחלוט את הפולים בתוך מים רותחים השמנים הארומטים שבפולים מפעפעים לתוך המים. והאבקה שנעשית כבדה שוקעת לתחתית הקנקן. החסרון בשיטה זאת הוא שהאפקטיביות של השמנים האירומטים קטנה יותר.

קפה תימני לבן – משקה זה מקורו בתימן יחודו בתהליך קלייה יחסית קצר. התוצאה משקה בטעם חלש יחסית שצבעו בהיר יחסית.

קפה פילטר – תהליך מודרני שבו אבקת הקפה מופרדת מהמים באמצעות פילטר מתכתי. התוצאה היא קפה חלוט ונקי מגרגירים בשונה בוץ.

 

קפה פרקולטור – בדומה לקפה פילטר עיקרה של השיטה הפרדה בין המים לאבקת הקפה. השונה הוא בתהליך המבוסס על דיפוזיה ושימוש בפילטר חד פעמי שעשוי מנייר מיוחד.

אספרסו – הדרך המשוכללת והחדשה ביותר להכנת קפה היא שימוש במוצר הנקרא מכונות קפה נכון להיום יש שני סוגים של מכונות אספרסו המפיקות קפה בתהליכים מעט שונים. הראשונה הומצאה בצרפת מזרימים קיטור בלחץ גבוה דרך אבקה דחוסה של פולי קפה טחונים במשך זמן של כ-25 שניות. את האבקה מניחים בתוך מסננת המותאמת לכמות עבור כוס בודדת או כוס כפולה של אספרסו. הקיטור מתעבה על האבקה ובתוך כך מתקרר מ-100 לכ-90 מעלות וממצה מהאבקה את השמנים הארומטיים. בשיטה השנייה שהומצאה על ידי אקילה גאג'ה האיטלקי, הקיטור מעובה באמצעות בוכנת לחץ לפני המגע עם הקפה. בשתי השיטות התוצאה היא תמצית חזקה וארומטית, המכוסה בשכבת קצף. את התמצית ניתן לשתות נקיה, או להשתמש בה כבסיס להכנת משקאות קפה אחרים, כמו קפוצ'ינו ולאטה.

 

קפה נמס – משקה המוכן מערבוב של אבקת קפה עם חלב, הוא ידוע גם בשם הגנרי "נס קפה", השייך לחברת נסטלה.  הוא הומצא בארה"ב בתחילת המאה העשרים בשיקגו. האבקה מיוצרת מפולי קפה קלויים שנטחנים עד דק ואחר כך מבושלים. בגלל שיטת החליטה, קפה נמס מכיל כמות גדולה מאוד של קפאין, עד פי ארבע מאספרסו.

קפה ואקום –  שיטה להכנת קפה שהומצאה באלף תשע מאות ושלושים בעיר ברלין אשר בגרמניה בשיטה זו שמים גרגירי קפה טחון בחלק העליון של הקנקן הייחודי ומים בחלק התחתון במהלך החימום. המים שמתאדים יוצרים לחץ רב ודוחפים את שאריות המים דרך צינורית אל החלק העליון של הקנקן. לאחר הקירור נוצר ואקום ששואב את הקפה החלוט חזרה אל החלק התחתון. לאחר מכן מפרקים את החלק העליון, וניתן למזוג את הקפה שיש לו טעם חלק ורך.

ג'ישר – משקה המיוצר מבישול וחליטת קליפות פולי הקפה, ובתוספת סוכר ולעיתים גם חוויאג' טעמו שונה לחלוטין מטעם הקפה הוא בעל ארומה מיוחדת המזכירה את טעם פרי הקפה .המשקה מקובל בעיקר בתימן.

 

הוסף תגובה