הדרך לחסוך בחשמל גם במהלך הפעלת דוד חשמל היא לכוון טיימר, להשקיע במאיץ חום וכמובן להתאים את גודל מכל המים למספר הנפשות במשפחה. כמו כן, חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לוודא תקינות של מערכת הפאנלים הסולארית על הגג/

דוד חשמל הוא אמצעי חימום מים נפוץ, אך הרבה פחות שכיח לעומת דוד שמש. מצד שני, דוד שמש לא תמיד רלוונטי – כמו למשל בחורף, בעונות המעבר, באזורים שבהם אין חשיפה מספיק ישירה לקרני השמש וכן הלאה. לכן, ברוב המערכות הסולריות מנסים לשלב בין הפאנלים שקולטים את השמש לבין המערכת שמאפשרת לחמם את המים בלחיצת כפתור ובכל שעה.

כמה עולה להפעיל דוד חשמל?

החיסרון העיקרי של דוד חשמל בא לידי ביטוי בכך שעולה כסף להפעיל אותו. בעוד בדוד שמש ההוצאה היא בעיקר חד פעמית על המערכת הסולארית עצמה ולאחר מכן על צריכת המים, בדוד צריך לשלם כל פעם מחדש על צריכת האנרגיה עצמה. כמו כן, מחירי החשמל נמצאים במגמת עלייה והדוד צורך יחסית הרבה. בגלל החסרונות הללו, כל מי שמשתמש בדוד חשמלי חייב לדעת מה האפשרויות שעומדות בפניו מבחינת חיסכון בהוצאות.

החדשות הטובות – יש מה לעשות

הטעות הנפוצה גורסת שלא ניתן לחסוך בחשמל בהפעלת הדוד, אלא אם מתפשרים על כמות המים החמים שיש בברז. המצב כמובן הפוך לחלוטין, כי כבר במהלך בחירת הדוד המקורי ניתן להתמקד בחברות שעומדות  בסטנדרטים מחמירים מבחינת צריכת אנרגיה. אם הדירוג האנרגטי של הדוד גבוה, סביר להניח שהוא יצרוך פחות חשמל בלי שזה יפגע בחימום המים.

החשיבות של טיימר ייעודי

אפילו השקעה כספית מאוד נמוכה של כמה עשרות שקלים בלבד מאפשרת לנו לחסוך בחשמל במהלך חימום באמצעות הדוד. כדי להשיג את המטרה הזו, עלינו לרכוש טיימר ייעודי או שעון שבת. ההיצע של הטיימרים גדול מאוד ואת חלקם אנחנו יכולים להפעיל מרחוק, לכוון לתכניות הפעלה או כיבוי אוטומטיות, לחבר לאפליקציה ועוד. בנוסף, ניתן להתקין חלק מהטיימרים לבד – אולם אחרים יחייבו הזמנת חשמלאי מוסמך.

השקיעו במאיץ חום

מאיץ חום ייעודי שאותן ניתן להצמיד למערכת חימום המים גם הוא יכול לעשות עבודה מעולה מבחינת אפקטיביות. מאיץ חום חייב להיות מותקן על ידי איש מקצוע מוסמך שמגיע מהתחום ומכיר אותו, אך העלויות נמוכות מכפי שנהוג לחשוב. באמצעות מאיץ החום, ניתן להשיג את אותה כמות של מים חמים במכל – בפחות שעות של הפעלה רצופה.

כך תדעו איזה מכל מים מתאים לכם

עוד טיפ נוח לחיסכון בחשמל בחימום בדוד חשמל הוא להחליף את מכל המים. גודל מכל המים קובע כמה זמן הדוד יעבוד עד שיהיו מים חמים בברז, או לכמה אנשים בבית זה יספיק. כדי לחסוך בהוצאות, מחשבים את גודל המכל הרצוי לפי צריכת 40 ליטר מים חמים ליום לאדם מבוגר. אז אם אתם זוג, מכל של 80 ליטר יספיק.

הוסף תגובה