אשכולית אדומה בגריל

מתכון קצר ומדליק לקינוח בכמה דקות. קליל להכנה ולא מכביד אחרי הארוחה. גם פרי וגם חם. אפשר להגיש אחרי ארוחה גדולה וכבדה כשרוצים קינוח שלא יכביד, או כקינוח דל- קלוריות (כמובן בלי הגלידה). 
בחורף זה קינוח קל וחם, לקיץ זה קינוח שאפשר לצנן מעט ואידיאלי עם הגלידה לצדו.

אשכולית אדומה
סוכר חום 

חוצים אשכולית, עוברים בסכין בין הפלחים לקליפה וחותכים את בשר האשכולית לפלחים. מפזרים על כל מחצית כרבע כפית סוכר חום וקולים תחת גריל חם כ- 5 דקות, עד שפני האשכולית משחימים.  

אפשר להגיש עם כדור גלידת וניל בצד.

זו מנה שבעצם אפשר לגוון ולהשתמש בפירות נוספים במקום האשכולית האדומה – תפוז, אשכולית צהובה, אגסים, בננות, תפוחים, אפרסקים ועוד, לפי ההעדפה האישית. אפשר לחצות ולהוציא את הגרעינים, להניח בתבנית ולהמשיך בהוראות ההכנה הפשוטות. כשמארחים כמות גדולה של אנשים אפשר להשתמש בכל האפשרויות וכך כל אחד מהאורחים יזכה לפרי האהוב עליו או לכמה פירות ביחד. 
מגישים בצלחת הגשה גדולה ויפה, מעטרים בעלי נענע ונטיפי קרמל ומניחים במרכז שולחן האוכל. אם מלווים בגלידה כל אחד יכול לקבל צלוחית  אישית עם גלידה שאליה יוכל להוסיף את הפרי הרצוי, מה שמגדיל את השמחה. 
שילוב משמח נוסף הוא הגשת גלידה בטעם קמפרי ואשכולית ליד המנה – ואתם מקבלים את אחד הטעמים האהובים על חובבי הסורבה – סורבה אשכולית אדומה וקמפרי.
אפשר ללוות ביין קינוח עדין.

הוסף תגובה