ביטוח חובה לרכב חדש או ישן

ביטוח חובה לרכב מיועד עבור כל כלי רכב מנועי, (לפי ההגדרה שהותוותה בשנת 1975). ביטוח זה כשמו כן הוא, אינו ביטוח שניתן לשחק עמו או אף להתלבט לגביו כיוון שהוא מוכתב מלמעלה, כך שאדם שמחזיק ברכב ללא ביטוח שכזה בעצם עושה עבירה ומסבך את עצמו- מדובר בלא פחות מעבירה פלילית. ביטוח חובה  בעצם בא לטובת המבוטח. נכון שהאדם מחויב לשלם עליו סכום כספי, אך עם זאת אין שאלה שזה נעשה לטובתו ולמענו ולא חסרים מקרים שיעידו על כך.

חידוש

כל שעל אדם לעשות על מנת ליישר קו עם החוק, הוא פשוט לרכוש ביטוח. כיום אין בעיה למצוא שלל חברות אשר מציעות לבצע אצלן את הביטוח, כך שכל שיש לעשות הוא פשוט להשוות מעט הצעות ולרכוש פוליסה. דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא לחדש את הביטוח. אדם שנוסע ברכב בו הביטוח אינו בתוקף שוב חוזר להסתכן בעבירה. על כן המלצה חשובה היא לציין ביומן כחודשיים לפני שתוקף הפוליסה פג, כך שיישאר מספיק זמן לחדש אותה ולהמשיך לנהוג ברכב בבטחה.

מהות הפוליסה

 

ביטוח זה נועד לכסות פגיעות שעשויות להיגרם לנוסעי הרכב, לנהג או לעוברי אורח מהרכב עצמו.  פגיעות גוף עשויות להגיע בקלות לאלפי ולמאות אלפי שקלים וכיוון שסכומים אלו יכולים להפיל כל אדם מבחינה כלכלית, נהוג מראש להצטייד בביטוח שעולה רק כמה מאות שקלים בשנה. כך שכל אדם בר דעת מבין מהר מאוד שמדובר על עסקה משתלמת שמקנה שקט נפשי, מאוד כדאית ואף הכרחית. אז למה בכול זאת מדובר בחובה ללא חופש בחירה? על מנת למנוע טעויות ועל מנת להבטיח שאנשים לא יכנסו לפינות שיתקשו לצאת מהן!

גובה המחיר

כאמור ביטוח חובה עולה כסף ולא תמיד מדובר בסכום קבוע. אצל חברות רבות ניתן למצוא שהמחירים משתנים בעקבות נתונים שונים. כך שגיל הנהג, העבר הנוגע לביטוח שלו, הרקורד של התביעות שלו וותק הנהיגה עשויים להשפיע על המחיר. עם זאת לא באמת מדובר בהבדלים מהותיים כי לאחר הכול התעריפים כפופים ומוכתבים לאישור של המשרד המפקח על הביטוח.

מוצרים משלימים

כאמור ביטוח החובה הנו הביטוח הבסיסי והמינימלי ביותר שקיים, אך אין זה אומר שמפה לא ניתן להגדיל אותו ולשדרג. כך למשל ניתן למצוא בשוק גםביטוח מקיף וביטוח צד ג'. ביטוח מקיף לדוגמה מהווה ביטוח רכב שכולל בתוכו גם את צד ג', כך שיש הגנה מלאה שכוללת כיסוי על מגוון נזקים שנגרמים לרכב של בעל הביטוח וגם נזק שנגרם לרכב אחר באשמת הרכב של המבוטח. השיקול האם להרחיב ביטוח רכב הנו שיקול שלא פעם נובע משווי הרכב ומהמצב הכלכלי.

הוסף תגובה