דיאטות מגוונת מול דיאטות מאכל יחיד

אם החלטתם ללכת על דיאטה בשיטת מוכרת  – דיאטה ממגמה רווחת, כלומר דיאטה נפוצה: תוכלו לבצע אותה בסוגים שונים ומשונים. הגיע הרגה לרזות? ישנן שיטות רבות: תוכנית כושר פרטית, חדר כושר עם מדריך מוסמך, שילוב של "תזונה נכונה" עם ריצה יומית וכמובן: שלל דיאטות שונות או משונות כמו דיאטות בהן אוכלים רק מאכל אחד (דיאטת עגבניות, דיאטת אורז, דיאטת מילונים וכדומה) או דיאטות בהן מפרידים סוגי מאכלים (חלבונים מפחמימות למשל) – גם דיאטות אלו לא בריאות, לא מספקות ויטמנים או מינרלים ופוגעים באלו הקיימים, וכמו דיאטה עם מזון אחד, גם דיאטה זאת משעממת ולא מספקת נפשית את המרזה.

דיאטות נוספות הן דיאטות עם דיקורים, למשל דיקור באוזן – דיקור מסוג זה לרוב אמור להוריד את החשק לאכול ולבצע השפעות מסוימות על התיאבון – אלו דיאטות בהשגחת רופא עם תפריטים מסודרים, לעיתים מותאמים אישית. לרוב התוכניות מורכבות לפי שלבים, כגון: 4 ימים ראשונים גבינות וירקות לא מבושלים, עם איסורים מסוימים (למשל עגבניות ודברים חמוצים), או דיאטת "הפרדה" על בסיס חלבוני בשר, בקר בשר עוף, פסטרמה וכדומה, עם איסור אכילת חלב או פירות.

אם החלטתם ללכת על דיאטות בשיטות מגוונות כמו שיטת הנקודות, מומלץ ללכת על חלוקת נקודות לפי מתכונים – אם כן, אל תתביישו והרשו לעצמכם לשנות וליצור גיוון. נכון, המתכונים באתרים (למשל באתר של שומרי משקל) הם בד"כ מוצלחים, פופולאריים ו"מוכחים" – מתכונים שנוסו בעבר ע"י מרזים. אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים לקחת את המתכון ולשנות אותו, או לקבל ממנו השראה למתכון חדש.

אם למשל חשקה נפשכם בעוגת גבינה ומצאתם מתכון לעוגת גבינה דלת קלוריות – תוכלו  למשל, להחליף גבינה לבנה 1% שומן בגבינת שמנת בעלת 36% שומן, משמע הנקודות במנה זאת עלו בהחלט, אך בהמשך לכך תוכלו לצמצמם בארוחות ביניים או בארוחת הצהריים ועדיין להגיע לרמת הנקודות הרצויה והמתוכננת. זהו בדיוק העניין בשיטת הנקודות – אם החלטתם ללכת על קינוח "רב נקודות" – תוכלו להפחית מארוחה אחרת או לשנות רכיבים במתכונים בשאר הארוחות.

בנוסף יש להקפיד כי ההרזיה תהיה איטית ובהדרגה מסוימת – איבוד משקל בצורה מסיווית ולא הדרגתית יכול להוות בעיה חמורה.

הוסף תגובה