מאכלים לראש השנה – דגים מיוחדים שיגרמו לכם ללקק את האצבעות!

את הדגים במאמר מומלץ להכין עם תוספות מעניינות, אני ממליץ על מתכונים מעמוד מאכלים לראש השנה באתר של "שומרי משקל" (תכנסו ותציצו בעצמכם!), אומנם הם מתוכננים לתוכנית הנקודות – אבל המתכונים מצויינים, מעניינים ומתאימים לתבשילים הבאים:

בראש השנה רבים "שוברים את הראש" בניסיון ארגוני של מאכלים מגוונים וטעימים לארוחת החג. חשוב לזכור שדגים כגון טונה אדומה (כ"סטייק") או פילה סלמון – מתייבשים מהר, בכלל אם לא קונים את הסטייק טונה / סלמון טרי – סביר להניח שהוא יצא יבש. ככה זה כשזה קפוא. אם אין ברירה ונאלצתם לקנות קפוא: מומלץ לחמם מחבת לחום מקסימלי למשך כמה דקות ואז לצרוב כחצי דקה מכל צד של סטייק הטונה האדומה או פילה הסלמון ולהגיש ישר לשולחן. ככה הדג יתייבש מעט מבחוץ אבל בפנים הוא עדיין יהיה בלתי עשוי. אם אתם ממש לא בעניין של דג עשוי למחצה – תקנו טרי, ותנו לו צריבה של מקסימום דקה מכל צד, אבל לא יותר מזה. אחרת הוא באמת יתייבש ותצטרכו "להרטיב" אותו במלא רטבים או לאכול אותו יבש (יתכן שיש כאלו שאוהבים את הדגים שלהם ככה).

 

סטייק סלמון לראש השנה נהוג לעיתים לאפות בתנור לאורך זמן, ניתן לאפות אותו כחצי שעה לערך אבל בד"כ נהוג למלא אותו ברוטב מכל כיווני המגש, או למרוח כל סטייק ברוטב עשיר של רסק עגבניות, כוסברה, ג'ינג'ר ותבלינים חריפים בסגנון תאילנדי (אם המשפחה או החברים נוסעים לאפריקה ניתן לבקש מהם להביא תערובת שונה מעט אבל מעולה לדגים וחריפה באופן מיוחד, קיימות באפריקה תערובות תבלינים רבות – מומלץ להשתמש בהן). 

אם כבר הולכים על בקר אז מומלץ להשתמש בצלעות איכותיות – ואפילו ללכת ולבחור צלעות עגל טריות ומשובחות ולתבל בהרבה כרוויה (קימל), המתכון המקורי הוא 2 כפיות של התבלין בשביל 3 קילו של בשר, אפילו אפילו לשים 2 וחצי, תלוי בהעדפה ואיך האורחים יתמודדו עם התיבול הנועז. בנוסף יש להוסיף לפחות 6-7 שיני שום ל 3 קילו בשר, ואני לפעמים אוהב להוסיף פלפל חריף אדום מקסיקני (על האריזה כתוב שהוא חריף ברמה של 6 מתוך 10, אבל אל תאמינו למה שכתוב – זה חריף אש, אבל אם אתם אוהבים חריף – זה עושה את העבודה!).

יש הרבה מתכונים של דג הליבוט בתנור – עזבו אתכם, אם אתם יכולים להדליק את המנגל בחצר או במרפסת, זה לא הולך להיות יותר טוב מזה! דג הליבוט בסגנון BBQ ספייסי מעט על גחלים אמיתיות הוא מעדן אמיתי. קחו סטייקים של הליבוט עם שמן זין (לא חייבים להשתמש בזמן הזית הכי איכותי שיש לכם בבית) עם שום, פטרוזיליה ופלפלים חריפים ירוקים. אין כמו דג על האש לפתוח את השנה החדשה.

בתאבון. וכמובן, שנה טובה!

הוסף תגובה