מתכונים למבצעי דיאטה

שומרי משקל, אותה חברה הידועה ב"שיטת הנקודות" מפקידה לשלב בתוכנית שלה קבוצת תמיכה מיוחדת שהיא בעצם מפגש מספר פעמים בחודש עם הדרכה מצוות שומרי משקל, מענה לשאלות ועזרה בשלל נושאים, ביחד עם תוכנית אכילה מסודרת על פי מסורת הנקודות והדרכה לפעילות גופנית – שביחד מבצעים את אפקט ההרזיה אליו אנשים שואפים להגיע במשך שנים רבות.
אחד הדברים המרתיעים אנשים מ"דיאטה" או תוכניות הרזיה שונות הוא האי גיוון באוכל. אנשים מפחדים מ"מילשייק הרזיה" יום יומי, או לחלופין דיאטת אבטיחים, דיאטת תפוחי אדמה או כל דיאטה מפוברקת אחרת בה על ה"מרזה" לאכול זן מאכל אחד בלבד.
בש"מ החבר'ה מקפידים על שיטת חשיבה אחרת – אתם יכולים לאכול מה שתרצו, מכל הסוגים והמינים – אבל תצטרכו לחשב את הנקודות והקלוריות, לחשב את השומן הרווי ולבחון גודל כל מנה (כלומר אם תיכננת לאכול 2 עגבניות, עוף, אורז וירקות בתנור – תוכל לצמצם בדבר אחד ולהוסיף במקום קינוח לדוגמא).

כמובן שישנם המלצות ברורות שכל מרזה בוחר עם ללכת על פיהן או לא והן מתייחסות לא רק להרזיה אלא גם לשיפור המצב הבריאותי. לכן יש להגיע לא רק לשינויי בהרגלי אכילה, אלא גם לשינוי בקוגניציה – ללמוד איך להתמודד עם השינויים הרבים, להיות קשוב להוראות האכילה וההוראות השונות, להיות יצירתי ולגוון בתפריט אך להישאר במסגרת אותה נקבע לאותו אדם בתוכנית וגם להסיק מסקנות לגבי כל שלב או שינוי מאולתר בשלב שגרם לשינויי בגוף או בנפש האדם בתוכנית ההרזיה (בקבוצת התמיכה עוזרים גם בנושאים אלו).
אבל אין ספק שחלק עיקרי במצב הגופני והנפשי בתוכניות כאלו הוא התפריט – המתכונים השונים והמשונים, הגיוון והטעם המיוחד שיספק שמחה לנשמה וחיזוק להמשך הדרך. לכן אותו ארגון ש"מ מקפיד לפרסםמתכונים ולחלוק בהם לא רק עם חברים ולקוחות החברה, אלא עם כל קהל ואדם המעוניין להיות חלק מהשינוי בחייו. ישנם סיפורים רבים על מרזים רבים שמצליחים לדבוק בתוכניות דיאטה זמן רב אך דווקא בחגים "מאבדים את הצפון" ולכן ש"מ מפרסמים מתכונים לחגים ומתכונים מיוחדים לכל מאורע כדי שהמרזה לא יוכל להיתפס ב"תירוץ" ולסטות מהדרך. המתכונים הם מכל הסוגים: מתכון חגיגי ומתוק לאירועים מיוחדים, מתכוני קיץ ואף מאכלים מיוחדים לכל חג לדוגמא פסח או ט"ו בשבט. אפילו מאכלי עדות נכנסים לרשימה ואף אחד לא יוצא מקופח גם אם מעדות המזרח (מתכוני עדות כמו אוכל פרסי או עיראקי וגם מתכונים צמחוניים). זהו הפתרון לכל מי שמחפש דיאטה מוכרת מפורסמת, אבל עדיין רוצה להמשיך לאכול את המאכלים האהובים עליו.

הוסף תגובה