השנה שתיזכר כשנת השיווק הדיגיטלי

השנה שתיזכר כשנת השיווק הדיגיטלי

השיווק הדיגיטלי כבר אינו אורח, או "עוד פלטפורמה נוספת" שניתן לעבוד עמה, אלא כבר שנים ידוע שהשיווק הדיגיטלי דוחק אט אט את שאר אפיקי הפרסום אל מאחורי הקלעים. אם נחפש להבין כיצד זה קרה, נצביע על התחזקות מעמד הנייד החכם, על התחזקות מעמד הפלטפורמות החברתיות ובאופן כללי נצביע על התחזקות העולם הווירטואלי. פה נעצור להסביר שמדובר בכלי שיודע לבצע הרבה יותר משימות באופן הרבה יותר מדויק ולצד הרבה פחות גבולות והוצאות, וכיוון שעם הצלחות לא מתווכחים, רק נותר לקחת את הכלי האדיר הזה ולמנף אותו כמה שיותר גבוה.

השיווק הדיגיטלי – לפני ואחרי מרץ 2020

למרות שרבים בתחום הדיגיטלי למדו להעריך את יכולות הטריטוריה והתרגלו לקצב שבו מוטמעים עדכונים, הרי שאז הגיעה הקורונה. הקורונה מעל לכל ספק הוכיחה שטרם נאמרה המילה האחרונה, מעל לכל ספק הוכיחה שניתן להזניק את התחום למקום הרבה יותר רחוק. במרץ 2020 היה קשה למצוא עסק שלא היה מודע לכוחו של משרד פרסום דיגיטלי מוצלח, אך ממרץ 2020 הובהר חד משמעית שמדובר בחבל הצלה שאינו פחות ממדהים, אפקטיבי וחשוב. ללא שיווק דיגיטלי לעסקים רבים היו מצטרפים לשוק מחפשי העבודה – עבור עסקים רבים "שנת הקורונה" הייתה יכולה להיגמר הרבה יותר רע.

השיווק הדיגיטלי זורק את המסכה

שיווק דיגיטלי לעסקים בשנת הקורונה הוכיח שניתן לשמור על שגרת עסקים רגילה גם בסגרים, שניתן לפתוח עסקים חדשים בזמן שרבים נסגרים ואף שניתן להגדיל את מחזור העסקאות, למרות מה שרבים נוטים לחשוב. אומנם גם בגזרה הדיגיטלית יש וירוסים, אך לעומת נגיף הקורונה, אפשר להתמגן בפניהם ללא צורך במסכה.

מבקשים הוכחות? ובכן מחקרים מראים שבשנה האחרונה אנשים צרכו יותר פלטפורמות דיגיטליות, ובהתאם נמצא מענה – השיווק הדיגיטלי המשיך להתפתח ולהשתכלל. להלן הצצה על 3 טרנדים דיגיטליים חמים לשנת 2021. עם זאת, רגע לפני נעצור לפרסם אזהרת מסע: יש לזכור שלא כל טרנד מתאים לכל משימה – מוגש כחומר למחשבה.

על האש – 3 טרנדים דיגיטליים

עתה אחרי שהוזהרתם, מתחילים: בשנת 2021 ניתן להבחין בשימוש גובר בסרטונים. עם זאת, יש לזכור שממש כפי שאנשים ממהרים לחפש את אותו איקס קטנטן שעל גבי המודעה, כך גם אנשים לא טורחים להדליק את הסאונד. מה עושים? אם מצטרפים למגמה, כוללים כתוביות. מבחינת מדיות חברתיות, יש לקחת בחשבון שהפופולאריות שלהן צומחת בקצב מסחרר, כך שהשיווק בהן ממשיך לשלוט.

לבסוף אם נקפוץ לרגע לעתיד, נמצא שרכישה באמצעות מציאות רבודה בהחלט תהיה חלק מהמשוואה, וכדוגמה לכך קחו את איקאה. איקאה הקדימה להציע לקהל לקוחותיה להוריד אפליקציה שמאפשרת לראות כיצד יראה הסלון לצד הספה הרצויה.

שורה לסיום? השנה האחרונה בהחלט מיצבה את המעמד הבלתי מעורער של השיווק הדיגיטלי, כך שאם למישהו היה ספק, עתה רק נותר להשלים פערים. מה שבטוח, עומד להמשיך להיות מעניין!

הוסף תגובה