חציל קלוי עם טחינה ירוקה

החומרים:
2 חצילים בינוניים קלויים
1 כוס טחינה גולמית
צרור פטרוזיליה
2 שני שום קלופות
1/3 כוס מיץ לימון
מלח

אופן ההכנה:
חוצים את החצילים הקלויים , מבלי להרחיק את הגבעול
ומניחים על 4 צלחות אישיות.
במעבד מזון, מרסקים את הפטרוזיליה והשום. מוסיפים למעבד את הטחינה ומיץ הלימון. מוסיפים ½ כוס מים לקבלת טחינה סמיכה, מתבלים במלח ופלפל ומגישים עם חצאי החציל.
למתכונים נוספים:www.laisrael.net

חציל (שם מדעי: Solanum melongena), ירק מאכל נפוץ בצבע סגול או לבן ממשפחת הסולניים. בעל מרקם ספוגי. מקורו של צמח החציל באזורי הודו וסרי לנקה.

חציל נא לא פופולרי כמאכל, אולם לאחר בישול מקבל טעם עשיר ומורכב יותר. צורת בישולו הבסיסית היא טיגון בשמן, לאחר אפייה בתנור או קלייה.

החציל משמש כמרכיב עיקרי במגוון רחב של סלטים מן המטבח הבלקני והים-תיכוני כמו: סלט חצילים רומני, זקוסקה, סביח, חציל במיונז, חציל ברוטב מרוקאי, חציל על האש, חציל בגזר, חציל פיקנטי, חציל בטעם כבד, ועוד.

הבאבא גאנוש, סלט חצילים קלויים בטחינה, הינו סלט ערבי הנפוץ במטבח הישראלי. תבשיל חצילים עם בשר טחון או קצוץ ובתוספת עגבניות בציפוי ביצים וקמח נקרא מוסקה נפוץ במרחבי האימפריה העות'מאנית לשעבר, בייחוד באסיה הקטנה ובחבל הבלקן. שפרושו בטורקית – "האימאם התעלף", מאכל העשוי מחצאי חצילים ממולאים בשר טחון עם תבלינים, אפויים בתנור. ביוון מאכל זה נקרא "אימאם", וכשהוא מצופה בגבינה הוא נקרא "פאפוצ'אקי האצטקי".

החציל הוא הירק האכיל העשיר ביותר בניקוטין. עם זאת, ריכוז הניקוטין בחציל ובירקות אחרים זניח ביחס לעישון פאסיבי – ובכ-9 ק"ג חצילים כמות הניקוטין שווה לזו של סיגריה רגילה.

למתכונים נוספים:http://www.laisrael.net

הוסף תגובה