ימי כיף לעובדים – איך עושים את זה נכון?

ימי כיף לעובדים – איך עושים את זה נכון?

אין ספק בכלל שהמשאב הכי חשוב לכל ארגון, מפעל או עסק הוא כמובן העובדים שלו. העובדים הם הלב של הארגון ולכן האווירה, יחסי האנוש ונושא הערכה הינם קריטיים להשגת רמת תפקוד גבוהה. עובד שמרגיש שמעריכים אותו, שואף למצוינות, על טענה זו מבוססים מחקרים רבים. משובים חיוביים, פיתוח אישי, סביבת עבודה אופטימלית, בונוסים ומתנות בחג הם רק חלק מהאלמנטים המשפיעים על תחושתו של העובד בארגון. יחד עם זאת, יש חשיבות גבוהה לארגון ימי גיבוש לעובדים שכן אלו יוצרים תחושת מחוייבות כלפי העובד, שוברים את השגרה ומאפשרים להשיג תחושת שחרור, זרימה חברתית ושייכות.

לארגן את התכנית תוך מחשבה תחילה

אחד הדברים הכי חשובים בכדי להבטיח יום גיבוש מוצלח ואפקטיבי שיענה על המטרות שלנו הוא קודם כל להגדיר את אותן מטרות. העלאת שאלות כמו האם אנו מעוניינים ליצור גיבוש עמוק יותר בין העובדים שכן נכנסו לא מעט עובדים חדשים למחלקה מסוימת, או אולי האם המטרה שלנו הינה כיף נטו הן שאלות שכדאי בהחלט לשאול את עצמנו. יש חברות שהמומחיות שלהן היא לארגן ימי כיף לעובדים בהתאם לנתונים אותם אתם מספקים להם. בכל אופן, בין אם אתם אלו שמתכננים את היום מחוץ למשרד או בין אם בחרתם בחברה או אדם מקצועיים שיעשו זאת עבורכם, חשוב לקחת בחשבון מספר דברים. ראשית, בכדי לגבש את האופי של אותו היום, עלינו לחשוב על הגילאים של העובדים, האם מדובר בשילוב של גברים ונשים יחדיו או שמא כל הקבוצה מורכב רק מגברים או רק מנשים. שנית, ממשקי העבודה בין העובדים גם הם חשובים, כך נדע את הדינמיקה בין כולם ונוכל להתאים את הפעילות המתאימה. אלמנטים נוספים עליהם כדאי לחשוב הינם כמובן התקציב לפעילות, התקופה בשנה שבה אנו רוצים לערוך את הפעילות והאם הפעילות תכיל בני זוג או לא.

מגבשים תכנית

אחרי שאספנו את כל המידע, כעת עלינו לגבש את אופי הפעילות שתותאם כמובן לשאלות שהעלינו. יש המון סוגים של גיבושי עובדים החל מרכיבה על סוסים בחיק הטבע, בישול משותף, פעילות בבריכה או על חוף הים, טיול ג׳יפים, רכיבה על אופניים ועוד. אנו ממליצים לכם לחשוב על המקום, לשלב ביום הזה איזו הרצאת תוכן מעשירה או הופעה של אומן וכמובן לחשוב על נושא האוכל.

הוסף תגובה