כל מה שחייבים לדעת על דיאטת אטקניס

הוצגה לראשונה על ידי ד"ר רוברט אטקניס בשנת 1972, תכנית דיאטה מהירה שמגבילה צריכה של פחמימות בצורה של לחם, פסטה, אורז וירקות עמילניים. הדיאטה מתבססת על העובדה שפחמימות מעלות את רמות הסוכר בדם, ושחרור אינסולין. האינסולין מונע פירוק השומן בגוף. כתוצאה מכך, הגוף עשוי לשרוף שומן ובכך גם לרדת במשקל.

 

לאכול שומן וגם לרדת במשקל

מזונות עתירי שומן כגון סטייק, בייקון, חמאה ושמנת שאסורות ברוב הדיאטות דלות קלוריות או דלות שומן, אבל מותרים בדיאטת אטקינס.

 

תוצאות מהירות

מי שעוקב אחרי דיאטה מהירה זו ברצינות מרגיש הרזיה מהירה ומשמעותית, במיוחד בהתחלה, השלב הראשון והמגביל ביותר.ההצלחה והתוצאה המהירה נותנת מוטיבציה לכם להישאר בדיאטה.

 

תוצאות לטווח ארוך

למרות שרוב האנשים חשים תוצאות מהירות בדיאטת אטקינס, במיוחד בשלב הראשון, מחקר שפורסם ב- New England Journal of Medicine מצא כי לאחר שנה אין הבדל משמעותי בירידה במשקל בין אלו שאחרי דיאטת אטקינס ואלה שאחרי דיאטה דלת קלוריות אחרת. בנוסף, המחקר מצא כי לאנשים לא היה סיכוי גבוה יותר להיצמד לתכנית דיאטה דלת פחמימות לאחר שנה לעומת אלו שעקבו אחרי דיאטות דלות קלוריות או דיאטות דלות שומן אחרות.

 

סיכונים בריאותיים

דיאטת אטקינס מדגישה על מזונות עשירים בחלבון. עם זאת, מזונות עשירים בחלבון יכולים להיות גם עשירים בשומן. כמות גדולה של שומן עלולה להעלות את רמת הכולסטרול הרע בגוף. בנוסף, הדיאטה מגבילה את צריכת הפירות והירקות, בכך היא מגבילה סיבים חיוניים לעיכול, דבר שעלול להוביל למחלת מעי כרונית. הגבלת צריכה של פירות וירקות רבים גם מונעת נוגדי חמצון המסייעים במניעת מחלות לב וסרטן.

אזהרה חשובה מאוד!

חשוב להתייעץ עם הרופא שלך לפני שמתחילים כל תכנית דיאטה.

הוסף תגובה