מה טוב ומה לא טוב בדיאטת דוקאן?

מה טוב בדיאטת דוקאן?

 

1) זה יעבוד! הדיאטה הרבה יותר חזקה מהשלב הראשון בדיאטת אטקינס ואתה נשאר עם רמה נמוכה יותר של פחמימות מאשר בדיאטת אטקינס לאורך כל שלב הירידה במשקל, אז זה בהחלט יעבוד.

2) היא מבוססת ובצדק על הרעיון שפחמימות הן הסוד לירידה במשקל ולא כמות הקלוריות.

3) היות מבוססת על אכילת בשר/דגים/ביצים/מוצרי חלב אמיתיים ולא גרסאות מעובדים של חלבוני שומן. זה ימנע הרבה סוכר, קמח לבן ומזונות מעובדים, שזה מאוד טוב לבריאות הגוף ולמשקל.

 

מה לא כל כך טוב בדיאטת דוקאן?

 

1) הרעיון המרכזי הוא חלבונים, ולא אוכל אמיתי. בדרך כלל במהלך דיאטת דוקאן אתה לא אמור לאכול חמאה או בשר טבעי או חלב אמיתי. אבל המזונות המומלצים לדוגמא הם עוף רזה ודגים ללא שמן. אתה אמור לאכול חלבונים בלבד ולהימנע מכל מה שאניו חלבון גם אם הוא בריא לגוף!

 

2) הדיאטה כל כך חזקה וקפדנית! אתה יכול לסכם את השלבים כ:

 

– שלב 1 הוא שלב ללא פחמימות (אפילו ירקות / סלט).

– שלב 2 הוא ברמת שלב 1של דיאטת אטקינס –  ירקות / סלט ליום אחד ואז (חזרה ללא ירקות / סלט) ביום שלמחרת. ואתה אמור להישאר בשלב הזה עד שתגיע למשקל היעד.

– בשלב 3 יכול מותר לאכול או גבינות ופירות. שלב זה נמשך זמן רב מאוד, בהתחשב בעובדה שאתה כבר לא צריך להרגיש כאילו אתה בדיאטה ברגע שהגעת ליעד.

– ואז, בשלב 4, נראה לך שתוכל לחזור לכל דבר? (בוודאי לא – עליך להימנע ממזון מעובד),ואין צורך להימנע מירקות וסלטים בצורה כל כך דרמטית. וחשוב ללשמור על אכילת חלבונים פעם בשבוע לפחות.


אני לא הייתי ממליץ על דיאטת דוקאן כי אני אף פעם לא הייתי מתעסק עם האיזון של חלבון טבעי ושומן וגם להתרחק מירקות/סלט לתקופה כל כך ארוכה.

הוסף תגובה