כמה מחשבות על דמיון מודרך ושיטת Nlp

על כוחו של הדמיון

במובנו הקיצוני ביותר, הדמיון מאפשר לנו חיים. אנו יכולים להגיד די בוודאות, שכל דבר שאנו רואים הוא יציר הדמיון שלנו. גם ההרים, הים והשקיעה. מדוע? מפני שהמצב ההפוך אפשרי גם כן. כמה פעמים היינו כל כך מוטרדים, כל כך מכונסים, שהבטנו במשהו אבל לא ראינו אותו? ראינו רק מה שנמצא באותו רגע בתוך מוחנו.

אם חושבים על זה כך, דמיון מודרך היא פרקטיקה המזינה אותנו באנרגיית חיים חיובית. הלוואי והיינו יכולים לשלוט על הדמיון שלנו ולהשתמש בו כרצוננו. בעצם, אפשר גם אפשר, דמיון מודרך.

על תקשורת בין אנשים

תקשורת היא דבר בעייתי כי היא יוצאת מנקודת הנחה שצריך אותה. בעולם אוטופי אנשים היו מבינים אחד את השני באופן מושלם ולא היינו צריכים את הגשר של השפה. בספר הנסיך הקטן ישנו משפט האומר כי, "דיבור הוא מקור אי ההבנה." כמה שזה נכון.

מצד שני, הדיבור הוא נתון ואי אפשר להתעלם ממנו. לכן, מחובתינו לצמצם את אי ההבנה ולהגיע לרמת תקשורת שבה אנו מבין את העומד מול בצורה מושלמת. שיטת NLP מנסה (ומצליחה) לעשות בדיוק את זה.

על הקשר בין דמיון ותקשורת

 

הדמיון שלנו מקבע את העולם בצורה מסויימת, נוחה וטובה לנו, או לכל הפחות נסבלת. עדיין, אין מודל של אדם אחד דומה לחברו. מדוע? כי הדימויים של העולם שלנו מושפעים מכמה פרמטרים כמו החינוך, התרבות, החושים ואופן קליטתם במוח.

הדימוי על העולם מייצר גם את הדרך בה אנחנו מתקשרים איתו, ועם האנשים והחברה סביבנו. יוצא אם כן, שהדמיון מכתיב את דרך התקשורת שלנו. במילים אחרות, אין סיכוי שנצליח להבין אחד את השני מכיוון שמודל העולם שלנו שונה בתכלית. הדבר נכון לאנשים מאותה תרבות ונכון כפליים לאנשים מתרבויות שונות.

לצאת מעצמנו

ולמרות הכל, האדם הוא יצור חברתי המתאגד בקבוצות בעלי מאפיינים דומים. כשחושבים על כך, הדבר נראה ברור מאליו. אם כך, האדם כן שואף לתקשורת יותר טובה, הוא כן שואף להבנה כללית ולחיים טובים יותר.

דמיינו לעצמכם עולם שבו אדם ישמור על עולמו הפנימי אך גם יוכל להבין את שאר האנשים ברמת תקשורת טובה יותר. מה שני הפרמטרים שיכולים להוביל לעולם כזה?

נכון: דימויים חיוביים ורמת תקשורת שווה.

דמיון מודרך ושיטת NLP

דמיון מודרך ושיטת NLP מנסות לעשות בדיוק את שתי הפעולות האלה. מצד אחד, להבין את מפת ההקשרים אצל אנשים, זיהוי המפות השונות ובעקבות כך, שיפור התקשורת. ומצד הדמיון, להחליף דימויים מסויימים, שליליים בדימויים חיוביים ומועילים ובכך להוביל לחיים מלאי דמיון, שלווה והבנה.

האם זה אפשרי?

עוד פרטים על קורס NLP אפשר למצוא באתר מכללת רטר.

הוסף תגובה