לימודי עיצוב אופנה – להיות חלק מדור המעצבים הבא

לימודי עיצוב אופנה – להיות חלק מדור המעצבים הבא

אופנה וגם לימודי עיצוב אופנה הם דבר מתחלף. הם מושפעים מגורמים רבים: תרבות, חברה, תהליכים סוציולוגיים ואפילו דת. אבל יותר מכל אופנה היא תכתיב, היא הרצון להיות "חלק מ" ולהדמות. אסור לנו לשכוח, שגם אם לעיתים אנחנו עוטים על עצמנו בגד, רק לשם ה"תווית" שעליו, בכל זאת, אופנה היא אמנות. וככזאת, יש לראותה כתחום אותו ניתן להעריך, לבחון וללמוד. לימודי עיצוב אופנה הם לימודים הקשורים בראש ובראשונה להיבט האמנותי. אך בנוסף להיבט זה יש ללמוד גם אספקטים נוספים ביניהם: נוחות ופונקציונאליות.

ככל שאר האמנויות, גם את אמנות עיצוב האופנה ניתן לפתח.

לימודי עיצוב אופנה הם חוג מבוקש עבור כל מי שיודע שקיימת בו היכולת (כישורי תפירה, גזירה), הראייה

(ויזואליה ואסתטיקה, מימדים, גבולות) ואהבת החומר. מסלולים של לימודי עיצוב אופנה מתקיימים במוסדות רבים ונחשבים כמו שנקר, מכון קווים, ויצ"ו וכדומה. המסלול האקדמי של לימודי עיצוב אופנה לרוב אורך כארבע שנים, במהלכו מתבקשים הסטודנטים להתמקצע בתחומים של: איור, תפירה, גזירה, עיצוב אבטיפוס, סטיילינג ועוד. קיימות גם מסגרות שאינן לתואר בהן ניתן ללמוד קורסים פרטניים בתחום לימודי עיצוב אופנה.

לימודי עיצוב אופנה – אומנות ומיומנות

בין אם תבחרו בלימודי תואר או בלימודי העשרה וקורסים, לימודי עיצוב אופנה הם אפשרות להעשיר את עולמו של כל אחד ואחת מאיתנו. במהלך הלימודים גוזרים ויוצרים מאות דגמים, מרכיבים קולקציות וזוכים למשוב מיידי ומקצועי, לעיתים גם מול קהל רחב בתצוגות אופנה שעורכים בתי הספר השונים. התגובה לטרנד אופנתי היא מיידית, ומצידו של אומן העוסק בעיצוב אופנה, לימודי עיצוב אופנה זוהי דרך נפלאה לזהות מה הקהל אוהב ולעיתים לימודים אלו אף מסייעים לו לפרוץ החוצה.

גם השמות הגדולים ביותר כמו קלווין קליין, ראלף לורן ופראדה, החלו דרכם במסגרת לימודי עיצוב אופנה. את הכלים המעשיים הם קיבלו, כמו שכיום מקבלים הסטודנטים, בבתי ספר לעיצוב ממרצים מומחים בתחומם.

אך חשוב לציין כי בנוסף לרכישת כלים מעשיים ותיאורטיים, לימודי עיצוב אופנה הם רק יריית הפתיחה אל עולם מופלא ומרתק. החוכמה בעולם האופנה היא להשכיל ולנבא טרנדים עתידיים, לחוש את קהל היעד ולזהות מגמות הן ברמה הלוקאלית והן ברמה הבינלאומית.

זכרו, לימודי עיצוב אופנה הם לימודים מאתגרים.

במהלך הלימודים נדרשת מן הסטודנטים מנה גדושה של מחשבה יצירתית וחזון. בנוסף, נדרשים הסטודנטים לתרגם את חזונם האמנותי לכדי מוצר ממשי, משימה שדורשת יכולות ביצועיות גבוהות והשקעה גדולה של משאבים וזמן.

אך אם אתם מוצאים עצמכם בוהים שעות בערוץ האופנה, ולא בגלל הדוגמניות, או מוצאים עצמכם נועצים עיניים שעות ארוכות בחלונות ראווה וחשים שאתם יכולים לעצב את הדבר הגדול הבא – לימודי עיצוב אופנה, זו התשובה עבורכם !

לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות

הוסף תגובה