למה לשפר את ההתנהלות של עצמך

אתה חושב, פועל, מדבר ומתנהג באופן הייחודי לך ואנשים מגיבים אליך בדרך שלהם. לפעמים הם מגיבים נחמד, משתפים איתך פעולה ותומכים בך. לפעמים הם עוקצניים, פוגעים ותוקעים מקלות בגלגלים.

קורה שמישהו בקריז (הרי גם לנו זה קורה) וזה זמן לא טוב לדבר איתו ובטוח לא לבקש ממנו משהו, אבל בדרך כלל רובנו רוב הזמן במצב רוח סביר (כמובן שיש יוצאים מהכלל…) והדרך שמדברים אלינו, הדרך שמתנהגים אלינו, קובעת איך נגיב לאדם מולנו.

כשמתנהגים אלינו יפה, מתעניינים ותומכים בנו ורוצים שיהיה לנו טוב, אנחנו מחזירים יחס נפלא לאותו אדם, ואם מתנהגים אלינו בגסות, אי נעימות ואולי גם זלזול או כעס, אנחנו נחזיר בעוצמה כפולה של רוע. הרי נאמר על ידי חכמינו – יחס גורר יחס.

ולכן אם אתה חווה באופן רציף התנהגות לא נעימה ולא משתפת פעולה מהצד השני,  במיוחד עם האנשים הקרובים אליך – בן או בת הזוג, הילדים, מנהל ועובדים – כדאי שתסתכל על עצמך ותנסה להבין, מה בך גורם להם להגיב אליך בדרך זו. כשתבין מה אתה עושה שגורם להם להתנהג כך, כבר תרצה לבד לשנות את התנהגותך.

סיבה נוספת מדוע כדאי לך לשפר את התנהלותך היא העובדה, שכל דבר שתרצה להשיג – אהבה, הנאה, כסף וכו', קיימים מחוץ לך בעולם הגדול! אם אתה לא מצליח להשיג את רצונותייך, זה אומר שמשהו בהתנהלות שלך לא מתאים להשגת המטרות שלך.

כדי להשיג את מטרתך, תצטרך לשנות משהו בהתנהלות שלך, לבנות את ההתנהגות שלך לכזאת שמאפשרת את השגת המטרה שלך.

אני מקווה ששתי סיבות אלו מספיקות כדי שתבין את חשיבות  הידיעה – איך לשפר את ההתנהלות שלך בכוחות עצמך –  ותבחר להשלים את הידע שחסר לך. הבונוס שלך יהיה אדיר- תוכל באמת  לחוות את העוצמה האמתית שלך ותראה איך מתקצר משך הזמן שבו אתה משיג את מטרותיך.

רשם:

דרור גבע,

תורת ההתמודדויות – בנית חוסן נפשי ע"י שיפור ההתנהלות האישית.

www.drorgeva.co.il

הוסף תגובה