צעד אחר צעד לשיפור ההתנהלות העצמית

בהנחה שברור לך מדוע כדאי לדעת איך לשפר את התנהלות האישית בכוחות עצמך  (אם לא קרא את המאמר – למה לשפר את ההתנהלות של עצמך) להלן הצעדים הנכונים לעשות זאת:

הצעד הראשון – קבלת אחריות על המצב. לוותר על להיות צודק, לוותר על האשמה של עצמך או של אחרים, לוותר על הדרמות או המסכנות ולהפוך את עצמך לענייני. זה אומר לחזור להתמקד במה אתה כן רוצה.

הצעד השני – בדרך כלל יש לנו מספר אופציות שאנחנו מתלבטים לגביהן. הסיבה לכך נוצרת מאי ידיעה איך להשיג את המטרה הרצויה, אז אנחנו יוצרים דרך חליפית שאנחנו בורחים אליה כשקשה לנו. ולכן עלי לבקש ממך לוותר על הדרך החלופית לחלוטין או לוותר על המטרה הרצויה, לבחור אחד מהשניים ולהתמסר לו.

הצעד השלישי – לבחון את המטרה שלך, האם אתה מגדיר אותה במשפט אחד ברור וחיובי. הרבה פעמים אנחנו מגדירים את המטרה בשפה שלילית וזה מספר שהמטרה לא ממוקדת ואתה מסתכל על הקושי שבהשגתה, במקום במטרה עצמה.

הצעד הרביעי – לקבל את העובדה שיהיו קשיים בדרך, אכזבות, פחדים, אי וודאות, אי ידיעה מה לעשות או איך להמשיך בדרך. כל אחד מהמצבים הללו ילוו בתחושות לא נעימות, זה יהיה כואב, זה יהיה סבל נפשי וזה יהיה לא נעים. אני מבקש ממך, לבדוק האם אתה מוכן לקבל עובדה זו. אל תחיה בפנטזיה שאתה עומד להשיג את המטרה בקלות- קל זה לא יהיה…אם אתה מוכן לקבל את הקשיים ותחושות האי נעימות, זה אומר שהמטרה מאד חשובה לך ובאמת בחרת בה.

כדי להקל על הדרך למד איך לצאת מהקשים מהר יותר וחכם יותר.

צעד חמש, שש ושבע הם הצעדים המסובכים והם אלו שיגרמו לך להשיג את רצונותיך.

הצעד החמישי – בדוק מה בהתנהגות שלך מונע ממך להשיג את המטרה, בדוק איזה ידע חסר לך כדי להשיג את המטרה וקבל את העובדה שכדי להשלים את הידע או כדי לשנות את התנהגותך צריך סבלנות. ככל שהמטרה אמורה להשפיע על יותר אנשים עליך לקבל את האפשרות שמשך הזמן להשיגה יהיה ארוך יותר.

צעד שישי – קבל את עצמך. קבל את ההתנהגות שלך שלא מתאימה למטרה. אל תלחם בעצמך באמירה שאתה לא בסדר, אל תהיה מסכן באמירה שאף פעם לא תצליח, פשוט קבל את העובדה שכך אתה מתנהג. איך תדע שקבלת את המצב? תרגיש יותר שלווה והנושא יפסיק להציק לך.

צעד שביעי – נסה להבין מדוע אתה מתנהג בדרך שמזיקה לך, יש סיבה ספציפית לכך. איך תדע שמצאת את הסיבה המרכזית? ההתנהגות שלך תשתנה באופן טבעי וללא מאמץ להתנהגות הרצויה למטרה. כאשר ברור לנו מאד שמה שאנחנו חושבים על המצב הוא טעות, אנחנו מצליחים לראות את המצב באור שונה ואז אנחנו מתנהגים בהתאם לקו החשיבה החדש. אין פה מניפולציות, יש פה הבנה מלאה ואמתית.

בהצלחה.

רשם:

דרור גבע,

תורת ההתמודדויות – בנית חוסן נפשי ע" שיפור ההתנהלות האישית.

www.drorgeva.co.il

הוסף תגובה