לשם שינוי: אוכל טבעוני

הנכד טבעוני?מה נבשל לו?

 

אחד מנכדי הפך לטבעוני לפני כשנה וחצי. הוא צפה בסרטים בהם הציגו כיצד מטפלים בתרנגולות, באפרוחים ובפרות – וזה הספיק לו! הוא גם נעשה פעיל מאד בתנועת הטבעונות ומטיף לכך בהתלהבות.

המשפחה הקרובה עדיין אוכלת בשר – קצת פחות מאשר בעבר, אבל עדיין.

כבר קראתי איך אפשר לגלות תוך חמש דקות אם מישהו טבעוני: הוא יספר על כך מיד, יעמיק – והכי מעצבן: הוא די ישכנע….

ולעניינינו: היות והמשפחה מגיעה בהרכב מלא לארוחת השבת אצל סבא וסבתא, חייבים להכין אוכל גם לטבעוני וגם לאחרים. אז מה מכינים עבור הנכד הטבעוני, כדי שלא ירגיש בעונש? מצאתי כמה פתרונות, חלקם כל כך טעימים שגם האחרים אוכלים מהם ואף שוקלים לעבור לטבעונות. הנה כמה דוגמאות לתפריט אחד:

 

סלט ירקות.

קצוץ דק (בעזרת סלייסר, פרט לעגבנייה) בלווי סלט חציל שרוף על האש או סלט חומוס, טחינה ופטרוזיליה קצוצה דק.

 

מרק ירקות.

 הפעם, מרק עגבניות. קוצצים שני בצלים גדולים (בסלייסר המודרני, כדי לחסוך זמן ודמעות, אחרי שהבצל טבל במים חמש דקות – כדי להקל על הקילוף). ומטגנים קלות במעט שמן. מוסיפים שני ק"ג עגבניות בשלות ושטופות, חתוכות לפלחים, תוכן של קופסת שימורים של קוביות עגבניות, כארבע כוסות מים, מלח, פלפל, מעט ג'ינג'ר מגורד ומבשלים עד שהעגבניות רכות. מתקנים תיבול: אם מתוק מדי, מוסיפים מעט מיץ לימון. אם חמוץ מדי, אפשר להוסיף מעט סוכר דמררה או סוכר לבן. טוחנים כשמתקרר מעט בטוחן ידני. מגישים עם אורז מבושל כתוספת.

 

מג'אדרה.

 מטגנים בצל גדול קצוץ (בסלייסר המודרני, כדי לחסוך זמן ודמעות, אחרי שהבצל טבל במים חמש דקות – כדי להקל על הקילוף). שוטפים כוס עדשים ומשרים במים. שוטפים כוס אורז, רצוי מלא. כשהבצל הזהיב, מוסיפים את האורז המלא ושטוף היטב, את העדשים – חומות, כתומות או בכל צבע טבעי אחר – ומוסיפים שלוש כוסות מים, מלח, פלפל שחור וכמון בנדיבות, אבל לא בפזרנות. מבשלים על אש קטנה עד שהכל רך.

 

פטריות.

שוב מטגנים בצל גדול קצוץ (ראה את הטכניקה לעיל ולעילא). שוטפים את הפטריות – שמפיניון או אחרות, מה שצץ כפטריות אחרי הגשם. חותכים את הפטריות לפיסות, מוסיפים אותן לבצל המזהיב , מוסיפים מי קוקוס, מלח ופלפל. מבשלים רק מעט – הפטריות מתבשלות מהר.אפשר להוסיף שמיר קצוץ – מוסיף טעם וצבע.

 

ירק מבושל.

אפשר לבשל אפונה ירוקה במעט מים, מלח, פלפל, מעט סוכר.

 

קינוח: עוגיות של פירות יבשים.

מערבבים חופן משמשים , חופן חמוציות, צימוקים, אגוזים ושקדים קצוצים. מוזגים מעליהם שוקולד מריר (ללא חלב!) מותך במעט מים. מערבבים היטב ומוזגים לעטרות נייר. מקררים ומגישים קר.

 

בתאבון לכו-לם!

נשמח לקבל מכם עוד רעיונות או :אם תבקשו, תקבלו מתכונים נוספים. כתבו למייל:

http://www.saba-sabta.co.il/contact

הוסף תגובה