מנה עיקרית ב-5 דקות-מתכון 3: עוף בשזיפים

מנה עיקרית ב-5 דקות-מתכון 3: עוף בשזיפים.

מנה קלה מאד להכנה, לא דורשת חומרים רבים,מסובכים ונדירים, מצליחה בוודאות, זולה , דיאטטית, חגיגית ומרשימה – וגם ילד בן 10 יכול להכין אותה , עם מעט הדרכה.המתכון מתאים מאד להגשה בתקופת החגים.

חומרים: חלקי עוף שלם נקיים או 10 שוקיים, אבקת מרק בצל ושזיפים בסירופ(משומרים).

הכנה: מכניסים לשקית ניילון נקייה 2-3 כפות של מרק בצל ואת כל חלקי העוף. קושרים היטב (או, אם רוצים לאמץ רעיונות מאלה המסתובבים באינטרנט, מעבירים את שולי שקית הניילון דרך חלקו העליון של בקבוק משקה קל, אותו גזרנו מהבקבוק וסוגרים היטב עם הפקק. נותנים לילד שינער היטב את תוכן השקית. הזדמנות נהדרת לנו לצאת להפסקה, לילד – להוציא אנרגיה בצורה חיובית ,ועוד יוכל להתפאר שעזר לנו בבישול!

מכינים תבנית נירוסטה או קרמיקה עמידה בחום. אם רוצים לחסוך אח"כ בזמן הניקוי של התבנית, כדאי לרפד אותה בנייר כסף. מעבירים אל התבנית את חלקי העוף שצופו באבקת מרק הבצל ומוזגים מעל, בעדינות, את השזיפים ואת הסירופ. מכסים בנייר כסף ומכניסים לתנור ב-200 מעלות לשעה. אח"כ מורידים את נייר הכסף העליון ומשאירים עוד 15 דקות, כדי שהעוף יקבל צבע מוזהב.

מגישים עם אורז לבן – ממש מעדן!

אגב, למתכונים קלים נוספים גלשו ל:

http://www.saba-sabta.co.il/tahbiv/matconim

כמובן שאפשר לגוון את המתכון בהרבה צורות: להשתמש בדובדבנים חמוצים ללא גרעינים, במשמישים בסירופ וכו'. גם לתוספת אפשר להכין קוסקוס, נודלס, אטריות אורז וכו'.

אם אתם שונאים לנקות עופות, גם לזה יש פתרונות: אפשר לקלף את עור העוף – רצוי בהיותו שלם, כי אז קל יותר לקלף, ורק אח"כ לחתוך לחלקים. הבעיה היחידה היא לקלף את הכנפיים…אז או שמוותרים עליהן ונותנים להם כנפיים לעוף לצלחת של הכלב, או שמתאמצים מעט. אפשרות אחרת היא להשתמש בבשר פרגיות או בחזה עוף בלבד – אבל במקרה זה קחו בחשבון שזה מייקר מעט את עלות המנה.

בתאבון וגמר חתימה טובה!

הוסף תגובה