מיומנויות היועץ הארגוני

ייעוץ ארגוני נועד לסייע לארגונים לנהל את המשאב האנושי בארגון, לשם ייעול תהליכי עבודה, הגברת התפוקה, שינוים בקבלת החלטות, התייעלות  וכדומה. ארגונים רבים נעזרים ביועץ ארגוני שתפקידו לסייע להם להנהיג דפוסים חדשים שיכולים לסייע לארגון לממש את יעדיו.

 

עיקר הפעילות של ייעוץ ארגוני מתמקדת בתוך הארגון (תוך התייחסות לסביבה בה פועל הארגון). ייעוץ ארגוני שלא כמו ייעוץ עסקי מתמקד בערכים של הארגון, התרבות הארגונית שקיימת בארגון, תהליכי עבודה, אנשי מפתח ועוד. ייעוץ עסקי מתמקד בנושאים כגון: הקמת עסקים, קבלת החלטות לגבי קו מוצרים/שירותים, סיוע בהיחלצות ממשברים (לרוב כלכליים), כתיבת תוכנית עסקית, גיוס משקיעים וכדומה.

 

ייעוץ ארגוני מאגד בתוכו תחומי לימודים כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, מנהל עסקים/ניהול והנדסה. דיסיפלינות אלה נועדו לתת תמונה רחבה ומקיפה בדרך להתוות שינויים בנושאי: קבלת החלטות, פיתוח מערך כוח אדם, בניית מערכת תגמולים, תקשורת פתוחה בארגון וכדומה.

 

ייעוץ ארגוני היא עבודה דינאמית אשר מותאמת לגודל הארגון, צרכי הארגון והגדרת השינויים אשר ברצון הארגון להשיג. הצלחת התהליך תלויה במידת השיתוף והפתיחות של מנהלי הארגון, עובדי הארגון עם היועץ הארגוני. יועץ ארגוני מקצועי, יודע לזהות את אנשי המפתח בארגון, שאותם ניתן לרתום לתהליך.

 

ייעוץ ארגוני מתמקד בעבודה עם האנשים לצד גיבוש חזון ואסטרטגיה חדשים לארגון. חברות רבות עוסקות בתחום ייעוץ ארגוני ומציעות מגוון רחב של שירותים כגון: פיתוח מנהלים, פיתוח עבודת צוות, יעוץ קבוצתי, אבחון ארגוני וכדומה.

 

חיפוש אחר נקודות המפתח בארגון, נקודות החוזק והחולשה של הארגון הם כלי המפתח בעבודת ייעוץ ארגוני. זיהוי הכוחות הפורמליים לצד הא-פורמליים הם קריטיים להצלחתם של הארגונים בדרך להתוות שינויים ומסגרת ארגונית חדשה.

 

ייעוץ ארגוני הוא תהליך עבודה המשתרע על פני תקופה ממושכת. הדרך לרתום את כל הצדדים בארגון לשיתוף פעולה בתהליך, קשורה למידת האמון והאווירה שנוצרת סביב עבודתו של יועץ ארגוני. בעזרת ניסיון מקצועי, ניהול שיחות, תקשורת פתוחה במישור פורמלי ובלתי פורמלי, יכולה לסייע בהפגת מתחים, לחצים, עמימות של העובדים, שלא פעם מאיימים על הצלחת התהליך בעבודת היועץ הארגוני.

 

הוסף תגובה