תוספת למנה העיקרית ב-5 דקות

תוספת למנה העיקרית ב-5 דקות.

תוספת נחמדה לכל מנה עיקרית –עוף, דגים, בשר. היא זולה, קלה מאד להכנה, ללא סיכוי להיכשל בהכנה, נראית טוב, טעימה, אפשר לגוון אותה בהמון צורות, בריאה מאד, בכל גיוון המנה נראית אחרת,  גם הילד המשועמם יכול להכין אותה – בקיצור, רק יתרונות.

חומרים:  כוס וחצי אורז שטוף, 3 כוסות מים, 3 כפות בצל מיובש, מלח, פלפל, סלסלת פטריות שטופות.

הכנה: מניחים בתבנית חסינת אש את האורז המעורבב עם הבצל, מוסיפים מים ותבלינים – ללא הפטריות- מכסים בניר כסף ואופים ב-170 מעלות. כשרוב המים נספגו, מסירים את ניר הכסף, מפזרים את הפטריות השטופות ואופים עוד 5 דקות.

אם הילד הכין את המנה, עזרו לו בשלב ההוצאה מהתנור כדי שלא יקבל כוויה, חלילה.

אגב, לקבלת מתכונים קלים נוספים, גלשו לאתר "מעניין את הסבתא" www.saba-sabta.co.il

גיוונים מוצעים: במקום בצל, פזרו חופן או שניים של חמוציות. הן נראות נהדר והטעם משגע. גיוון נוסף: חופן צימוקים וחופן שקדים, מעט סוכר חום. עוד הצעות: עגבניות מיובשות וזיתים מגולענים, לקבלת טעם טוסקני, למשל. לקבלת טעם מרוקאי, תוסיפו חופן של פירות יבשים מגולענים- משמשים, פרוסות תפוחי עץ, שזיפים, אפרסקים, אגוזי מלך, אגוזי פקאן – בקיצור, כל מה שנותר במזווה מאס ט"ו בשבט ועוד לא הזדמן לכם לנצל. שמרו רק על כמויות סבירות של התוספות, כדי שלא יהיו יותר פירות יבשים מאשר גרגרי אורז.

אפשר לגוון גם בנוזלים: להפחית כוס מהמים ולמזוג במקום כוס מיץ רימונים או כוס מיץ תפוזים, כוס מרק עוף או בקר, כוס מיץ עגבניות , כוס יין אדום מתוק או כוס יין לבן.

אפשר לגוון גם בסוג האורז: להשתמש באורז בר, אורז אדום וכו'.

אם אתם ממש לחוצים בזמן ורוצים לקבל מנה עיקרית אחת שלמה, אפשר להוסיף לתבנית גם כמה שוקי עוף מנוקים, חלקי עוף אחרים, כנפיים וכו', בתנאי שטיגנתם אותם קלות לפני שהוספתם אותם לתבנית, כדי להוסיף למאכל טעם מעודן יותר.

בתאבון!

הוסף תגובה