מרק דלעת פשוט וטעים

מצרכים:3 גזרים בינונים קלופים וחתוכים800 גרם דלעת1/2 כוס שמיר קצוץ5 כוסות מים4 כפיות אבקת מרק עוף פרווה1/2 כפית פלפל לבןמלח לפי הטעם לאחר טעימת המרק אופן ההכנה:1.   מחממים סיר עם 5 כוסות מים ומבאים לרתיחה.2.   מוסיפים את כל הירקות וצרור השמיר ומרתיחים עד לידי ריכוך של הדלעת והגזרים בערך כ 15-20 דקות.3.   מרסקים את המרק בבלנדר או במוט ידני למרקם קטיפתי וחלק ומגישים. מצרכים:מרק מיוחד וטעים שילוב של מרכיבים מעניין  !!!

חצי קילו של דלעת או דלורית לפי בחירה חתוכה ללא הקלפיה לקוביות בינוניות30 גרם חמאה או מרגרינה2 בצלים בינונים קצוצים דק2 תפוחי אדמה אדומים בינונים קלופים וחתוחים לקוביות בינוניות1 מקל קינמון3 עלי דפנהקליפה מתפוז שלם מגוררד דקיין לבן יבש לפי הטעם500 מ"ל של מרק עוף או אבקת מרק מהולה במים רותחים50 מ"ל של חלב או שמנת מתוקה ריץ'2 יח' של ציפור שלםמלח ופלפל לבן לפי הטעם1 גביע של קרם פרש או שמנת חמוצהמעט עירית קצוצה לקישוט אופן הכנה:

1.   להמיס את החמאה/מרגרינה בסיר גדול ולהוסיף את קוביות הדלעת ותפוחי האדמה ולערבב מספר דקות.2.   להוסיף את מרק העוף עם המים, החלב, עלי הדפנה, מקל הקינמון, קליפת התפוז, יין לבן ופלפל לבן טחון.3.   לכסות ולבשל עד לריכוך של הדלעת ותפוחי האדמה. יש מצב שהחלב יתפרק בבישול לא להיבהל הכל בסדר.4.   לצנן מעט את המרק ולהוציא את עלי הדפנה, הקינמון והציפורן. לסנן ולשמור את הנוזלים.5.   לרסק את הדלעת ותפוחי האדמה  במוט ידני או בבלנדר למרקם חלק ללא גושים.6.   להחזיר את המחית לסיר להוסיף את השמנת מתוקה ולבחוש ולהוסיף תוך כדי בחישה מעט מהנוזלים של הבישול עד לקבלת      מרקם חלק וסמיך.7.   לטעום ולשפר תיבול ולהוסיף מלח ופלפל לפי הטעם.8.   להביא שוב לרתיחה אך יש להזהר שהמרק לא ישרף או יגלוש. לצקת את המרק לקעריות הגשה ולהוסיף מעט עירית קצוצה וכפית      קרם פרש או שמנת חמוצה. .

מצרכים:מרק זה הוא לכ- 20 מנות ניתן לחלק את המרכיבים לחצי על מנת להקטין את הכמות אם לא מעוניינים בכמות כזו גדולה.4 שיני שום כתושות500 גר' גרגרי חומוס שהושרו במים במשך כל הלילה עם כפית סודה1 עצם פרוסה4 כפות שמן זית משובח4 בטטות חתוכות גס4 תפוחי אדמה אדומים חתוכים גס1/2 כפית כוסברה1/2 כפית גרגרי שמיר1 כף גרגרי חרדל כתושים במכתש ועלי1/2 כפית כורכום1/2 כפית כמון2 בצלים גדולים4 קישואים חתוכים4 גזרים חתוכים גס1 ליטר מים או עד לידי כיסוי כל המרכיביםצרור שמיר, פטרוזיליה, כוסברה1 סלרי שלם שוטף ונקי5 שיני שוםמיץ מ- לימון אחד גדול1 וחצי כפות טחינה גולמית משובחת1/2 קילו בשר טחוןמלח ופלפל לפי הטעםאופן ההכנה:

1.   שוטפים את גרגרי החומוס ומבשלים בסיר לחץ עם הרבה מים ושיני שום.2.   מחממים סיר גדול וצולים את העצם עד להשחמה מלאה.3. מוסיפים את שמן הזית לסיר גרגרי כוסברה,גרגרי חרדל, זרעי שומר כורכום וכמון מערבבים היטב.4.   מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים על שהבצל מזהיב.5.   מוסיפים את כל הירקות:הקישואים, הגזר ותפוחי האדמה ומטגנים קלות ומוסיפים את המים עד לרתיחה.6.   מוסיפים את כל עשבי התיבול הכוסברה, השמיר והפטרוזיליה.

7.   מסננים את החומוס אחרי שהוא התבשל ומחלקים אותו ל- 2 חצי מכניסים למרק וחצי מועכים ומוסיפים את שיני השום,עלי הכוסברה, מיץ לימון הסלרי והטחינה הגולמית ובשר הטחון. מערבבים היטב על לעיסה הומוגנית.8.   יוצרים כדורים או בעזרת כף ומוסיפים למרק.9.   מבשלים את המרק עם כדורי בשר בערך כשעתיים על אש נמוכה. טועמים ומשפרים תיבול בהוספת עוד מלח ופלפל שחור

קייטרינג

הוסף תגובה