מתכונים בריאים בדיאטה לראש השנה

החבר'ה בכללית צירפו סדרת מאמרים הנוגעים במזונות בסיסיים ולא יקרים החיוניים לבריאות, עוזרים לגוף והם בעצם מקורות מצוינים לויטמינים ויסודות חשובים לגופנו. רשימה של מזונות אלו הם לטענתם מזונות שהאדם הממוצע לא אוכל מספיק.

כשאני חושב על זה, בהחלט אני לא אוכל את אותם מזונות מספיק. מזונות אלו לא נדירים בכלל, אך אלו לא מזונות שמופיעים לרוב בתפריט היום יומי בבישול ביתי, ובטח שלא בעסקיות צהריים במסעדות כלשהן.
מזונות כמו סלק, קינמון, שומר, עדשים, כורכום, מנגולד, שזיפים, כרוב, רימונים ואף זרעי דלעת. רכיבים אלו אפשרי בהחלט לשלב במתכונים לחג ואף מתכונים לראש השנה – ולא אני לא מדבר בהכרח על רימונים. אלא על כל מתכון שאפשר להוסיף לו רכיבים מתאימים ובריאים אלו. 

למשל אורז מלא עם עגבניות מיובשות – את העגבניות המיובשות אפשר להחליף או לשלב בשזיפים יבשים, וכך ליצור מתכון טעים לראש השנה עם עגבניות ושזיפים קצוצים עם בצל ובצל סגול. השזיפים עלולים לשנות במעט את מספר הנקודות ב"שיטת הנקודות" של שומרי משקל.

במתכון האנטיפסטי ירקות אפשר "להתפרע" ולגוון אף יותר – להוסיף לכרובית גם כרוב אדום. לדברי כללית ע"פ מחקרים אכילת כרוב עשויה להפחית סיכוני פיתוח סרטן – עם דגש על מניעת סרטן המעי הגס, הריאות, סרטן הערמונית וסרטן השד. תמיד כדאי לכוון לגוף בריא בשנה החדשה.
ואיך אפשר לפתוח את השנה – בהתמקדות על ראש הדג ולא הזנב? פילה של דג זה טעים וטוב לילדים שאוהבים לאכול דג בלי להתעסק עם ה"קוצים", ואופציה מובחרת היא דג מוסר. פילה מוסר עם ירקות מאודים הוא מתכון מנצח בחג. בחרו מהירקות והוסיפו פטרוזיליה, מלח ופלפל גרוס במקום – כל זה עם הרבה שום ויין לבן יבש. אז בחרו באופן נבון את המתכונים עם הנקודות הנכונות, או אם בשיטה אחרת – בדקו שהם מתאימים לכם לתוכנית ההרזיה, ונסו לשלב את המזונות הבריאים שאתם לא אוכלים ביום יום (מומלץ אגב לאכול אותם באופן שיגרתי, כלומר לא רק בראש השנה).

הוסף תגובה