סושי כשר בכל צורותיו

סושי כשר בכל צורותיו

סושי: בין המאכלים המפורסמים בעולם, הכי נחשקים ואהובים על ידי כולם. מאכל שיכול להיות וירטואוזי בטירוף, קלאסי ומעודן גם יחד. מאכל שנאמר עליו הכל והוצג בכל מקום אפשרי, וידוע בתור דייט מושלם ועכשיו בגרסה הכשרה – והיא נמצאת בכל הארץ

סושי כאמור הוא לא בדיוק אוכל מקומי, אבל הוא אכן מרגיש כזה. כאילו היה כאן מאז ומתמיד. ובכן, זו לא טעות לחשוב ככה.

הסושי נמצא במדינת ישראל כבר משנות ה-90, אך לא העז להגדיר עצמו כסושי כשר. עם השנים והתפתחות הקולינריה הישראלית, מצאו עצמם שפים רבים מקימים מסעדות רבות על טהרת הכשר ואף כשר למהדרין וגילו כי סושי כשר הוא הצלחה היסטרית. היכולת של סושי להיות כשר היא לא מורכבת מידי, כיוון שמרכיביו של הסושי לא מחייבים מאכלים לא קשרים.

נכון, במדינות רבות במזרח הרחוק ובטח ביפן עצמה, רבים מהדגים הנאים והמטוגנים שנהוג לראות אותם על צלחות הסושי המפורסמות, לא תמיד כשרים. אך עם זאת, רבות הסושיות, בטח הכשרות והמוצלחות שביניהן המקלות דגים טריים ובוחרים בעצמם את הדגים הכשרים והטובים ביותר מהם יהיה אפשר לפלט ולעשות סושי כשר ומדהים.

סושי יצירתי? לא דרישה מופרזת

אם יש משהו שהישראלים בכללי ידועים בו, הוא כמובן היצירתיות. עם הצלחתו של הסושי כאוכל כשר במדינת ישראל הלכו והתקדמו המטבחים האסייתים ומצאו לסושי גרסאות שונות ומגוונות שמאתגרות את החיך הישראלי וקהל הישראלי.

לצד ההתחכמויות והיצירתיות, סושי כשר יכול להיות מורכב מירקות בלבד. למשל, ברחבי העולם ״מסתתרים״ להם מעט מקומות המגישים סושי כשר, למשל בארגנטינה באחת מהשכונות היהודיות המפורסמות. נכון להיום, בכל הארץ ישנן סושיות כשרות ולא כשרות ועליהן ניתן לקרוא במדורי האוכל וברשתות החברתיות.

סושי כשר במשלוחים

כיום אין מסעדה שמכבדת את עצמה, אלא אם מדובר במקום מסויים ובאוכל מסויים, שלא עושה משלוחים. עולם המסעדנות מחולק לכמה סוגי מסעדות והעיקריים הם – רשתות ולא רשתות. הגדרות אלו נשמעות פשוטות אך הן מורכבות מכמה דברים, אך לא נתעכב עליהן הפעם.

לרשתות יש מסעדות גדולות וסניפים ברחבי הארץ. במקביל, ישנו מטה משלוחים עצום במיוחד המכיל כמות משלוחים ענקית המאפשרת למסעדה לעשות משלוחים לכל הארץ. ואילו המסעדות הקטנות, מטה המשלוחים שלהן מצומצם וכך גם איזור החלוקה שלהן מצטמצם. כל זה עוד לפני עידן המשלוחים.

היום המצב שונה לחלוטין. חברות שליחויות עושות הכל כדי שהמסעדות יגיעו לכמה שיותר יעדים ודבר זה חושף המסעדות לקהל רחב יותר. כמו כל המסעדות, גם הסושיות עושות שליחויות מכל מקום לכמעט כל מקום בארץ. כיום אם חשקה נפשכם בערב רומנטי וכשר, תוכלו להזמין סושי כשר אליכם. ממש יפן הקטנה אצלכם בסלון הביתי, מה אפשר לבקש יותר?

שעות המשלוחים גמישות ותלויות בעומסי המסעדה, לכן רצוי להזמין בזמן המתאים כדי שמנות נהדרות ישארו בתפריט ולא יזללו ע״י אחרים וגם שהזמנתכם לא תתעכב בדרכים, או סתם בהמתנה עד שהמטבח יירגע מעט.

סושי כשר ובכלל מזמין עימו שתיה נכונה של דרינק יפני, לרוב יהיה זה בקבוק ״סאקה״ תזקיק האורז המפורסם של יפן אותו נוהגים לשתות היפנים לפני הסושי. אגב, להבדיל ממשקאות אלכוהול אחרים הסאקה כשר גם כן ואפילו ניתן לשתות אותו חם.

סושי כשר בהכנה ביתית

לזוגיות פנים רבות לה והמטבח הוא מקום נהדר לעבוד עליה. אי לכך ובהתאם לזאת, תוכלו לרכוש את המצרכים להכנת סושי וישנם מתכונים פשוטים ומורכבים ותוכלו כך להרכיב לכם את הסושי הכשר, לדייט המושלם שלכם. בתיאבון!

הוסף תגובה