עוגת אלף שכבות

עוגה ממוצא צרפתי, שבמקור מכינים מבצק עלים וכאן בוריאציה מבצק שקדים. למתכון הבסיסי הזה תמיד אפשר להוסיף פירות בין שכבות הקרם והעוגה, או מעליה ולגוון את הקרם עצמו.

כלים:
נייר אפיה
קערה
תבנית אפיה גדולה
צלחת הגשה גדולה – לפחות 20 ס"מ קוטר

החומרים:
300 גרם קמח
חבילה וחצי חמאה (300 גרם)
2 ביצים
500 גרם סוכר לבן
2 שקיות שמנת מתוקה (או יותר, לפי הצורך)
3 כפות שקדים מרוסקים
אבקת סוכר
10-12 שקדים שלמים
אבקת קקאו

אופן ההכנה:
חותכים מנייר האפייה 12 עיגולים בקוטר של כ-20 ס"מ. 
מערבבים בקערה או במיקסר את החמאה והסוכר עד שנוצרת תערובת חלקה. מוסיפים לתערובת את הביצים אחת אחרי השניה עד שהן נטמעות לגמרי למרקם חלק.
מוסיפים פנימה בתנועות קיפול את הקמח והשקדים המרוסקים, עד שמתקבלת תערובת חלקה ורכה.
מחלקים את התערובת ל-12 חלקים ומורחים שכבה בעובי כ – 1 ס"מ מהתערובת על כל אחד מעיגולי הנייר. לצורך המריחה, רצוי להשתמש בסכין ולמרוח מן המרכז כלפי חוץ.
מניחים את עיגולי הנייר בתבנית אפיה ואופים בתנור בחום של 180-200 מעלות. כאשר העיגולים מוכנים צבעם זהוב ואז מוציאים אותם מן התנור ומניחים בצד להתקרר. רצוי לכסות במגבת נקיה.
מקלפים בעדינות את נייר האפיה מהעיגולים האפויים.

מקציפים את השמנת עם 4 כפיות סוכר עד לקבלת קצפת אוורירית ויציבה.

בצלחת ההגשה מניחים את העיגולים אחד על גבי השני ומורחים ביניהם שכבות נדיבות של השמנת המוקצפת. מורחים ומצפים גם את דפנות העוגה בשמנת עד לכיסוי מלא של הדפנות, ומחליקים אותם.

בעזרת שקית זילוף מקשטים מעל בפרחי קצפת. מניחים מעל כל אחד מעיגולי הקצפת  שקד שלם. אפשר לפזר במרכז הצפוי אבקת קקאו בעזרת מסננת. כמו כן אפשר לצפות את דפנות העוגה בשבבי שקדים.

אפשרות נוספת  להגשה: להוסיף למילוי השמנת שקדים שבורים ושבבי שוקולד מעורבבים עם מעט קינמון. מגישים מיד או מכסים ומעבירים למקרר לצינון עד להגשה.

הוסף תגובה