פודינג אורז ותפוחים

זוהי וריאציה למתכון שמוכר כמעט בכל תרבות – תבשיל על בסיס עמילני שהופך סמיך וקרמי תוך כדי בחישה והרתחה איטית.  אצל הספרדים אפשר למצוא אותו כאורז בחלב, אצל האיטלקים הוא ריזוטו. המתכון הזה הופך לקינוח מתקתק בזכות השמנת וגבינת המסקרפונה שמחליפות את החלב ושכבות התפוחים המבושלים. קינוח עשיר וטעים.

מספיק ל-10 מנות

החומרים:
1/4 1 כוסות אורז עגול לריזוטו
1/4 1 ליטר חלב
קליפת מגוררת של לימון או 2 ליים

1 מקל וניל
מעט אגוז מוסקט מגורר
קורט מלח
1/3-1/2 כוס סוכר 
1 חבילת שמנת מתוקה מוקצפת
1 חבילה גבינת מסקרפונה
כף מי זהר

1 ק"ג תפוחי עץ גרנד-סמיט – קלופים, חתוכים לקוביות קטנטנות שעורבבו במיץ לימון
5 כפות סוכר רגיל או דבש
1/2 חבילת חמאה
מיץ וקליפה מגוררת של לימון אחד או ליים
1 מקל קינמון 
1 תרמיל וניל

2 תפוחי עץ גרנד-סמיט – קלופים, חתוכים לקוביות קטנטנות ומעורבבים במיץ לימון – לשלב ההגשה

הכנת הפודינג
שוטפים את האורז ומסננים. מבשלים בסיר את האורז, מוסיפים את מקל הווניל, מוסיפים את המלח, אגוז המוסקט והחלב וממשיכים לבשל עד שהאורז מתרכך. אם צריך מוסיפים עוד חלב עד להתרככות האורז. דואגים שהחלב לא יישרף. מוסיפים את הסוכר ומערבבים. לאחר התרככות האורז מורידים מהאש ומקררים לטמפרטורת החדר. 

מערבבים את גבינת המסקרפונה עם הקצפת ומי זהר ומוסיפים לאורז.  מעבירים לכלי אטום ושומרים במקרר למשך יממה. למחרת מוציאים את מקל הווניל מהאורז.

שכבת תפוחי עץ
ממיסים בסיר את החמאה ומבשלים בתוכה את תפוחי העץ החתוכים עם סוכר, מקל ווניל, מקל קינמון וקליפת הליים עד שהם מתרככים והנוזלים מתאדים. מורידים מהאש ומקררים. מעבירים לכלי סגור הרמטית. מאחסנים במקרר עד השימוש. מוסיפים מיד לפני השימוש את תפוחי העץ הטריים למחית המבושלת ומוציאים את מקלות הווניל והקינמון.

הגשה
מניחים כף אחת או שתיים של תפוחי עץ מבושלים בקערית הגשה אישית או כוס קוקטייל, יוצקים מעל 2 כפות פודינג אורז, שוב שכבת פרי ושוב שכבת אורז, עוד פרי ועוד אורז. שומרים במקרר עד שעת ההגשה.

הוסף תגובה