שילוב גבינות בארוחה

ברצוננו לארגן ערב גבינות, אורחים צריכים להגיע ואנו לא יודעים איזה כמות ומגוון של גבינות להכין.

 

קודם כל עלינו להחליט האם הגבינות יהיו המנה המרכזית או שמנות אחרות יהוו את מרכז הארוחה. תמיד פלטה מעוצבת של גבינות יכולה להיות "מסמר הערב".  

צריך לדאוג לא להגיש מגוון גדול מדי של גבינות, טעמים רבים של גבינות לא ישאירו אותו רושם כמו הבחירה בשישה סוגי גבינות.

אל תבחרו פחות מחמישה סוגים של גבינות, אחרת הפלטה שלכם לא תהיה מספיק מרשימה. במגוון של שישה סוגי גבינות תוכלו לספק גם את בעלי החיך הבררן המחפשים טעמים מיוחדים ומורכבים ומצד שני תוכלו להגיש גם גבינות מתונות בטעמן לבעלי הטעם העדין יותר.

 

 

בתחילה צריך לבסס את הפלטה על גבינות בטוחות: גבינה אחת קשה כמו  גבינת הגאודה, שסביר להניח שתתאים לכולן. אנו מלמדים הכנת גבינות נהדרות מחלב עזים, כבשים, פרה ואפילו את "הגאודה לבנדר שלנו" שהיא מיוחדת בטעמה.

גבינה שנייה צריכה להיות גבינה לבעלי הטעם הבררן יותר, כמו גבינת קממבר או גבינה כחולה. אתם תקבעו את מידת הבשלות של גבינות עובש שתרכשו. גם הכנת גבינות מסוג זה אנו מלמדים בקורסים שלנו. שתי הגבינות שבחרנו יהוו את עמודי התווך של הפלטה שלנו, הן מבחינת הטעמים והן מבחינת העיצוב של הגבינות שבחרנו.

 

מבחינת הטעמים: מומלץ לא לבחור בגבינות בעלות טעמים חזקים מדי מכיוון שהן ישתלטו בטעמן על שאר הגבינות. נסו להתאים גבינות לפי טעמכם האישי וגם לפי טעמם של האורחים.

 

מבחינת עיצוב פלטת הגבינות: בנוסף לטעמים יש לחשוב איך לחתוך את הגבינות, קוביות או מלבנים דקים. לשדרוג המראה של הפלטה וגם לשיפור

המראה, ניתן להשתמש בגבינות מתובלות, גבינות עטופות בפחם, גבינה מושרית ביין ועוד כיד הדמיון. כאן באמת נכנס לתמונה הכישרון היצירתי של כל אחד ואחד. ניתן להוסיף לפלטה קצת פירות, אגוזים, או אפילו פרחים כקישוט אומנותי.

 

מגישים את הגבינות לאחר שהייה של כ- 30 דקות  בטמפרטורת החדר.

לצד הגבינות ניתן להגיש לחמים מקמח מלא, לחמים עם גרעינים ויין.

על שילוב סוג היין המתאים עם הגבינות השונות נספר לכם במאמר נפרד.

הוסף תגובה