תאנים עם גבינת שמנת וקרמל

זהו אחד השילובים המיוחדים שיש במטבח – בין פרי וגבינה, בין הרכות השומנית המתוקה של הגבינה לבין הפריכות החמצמצה-רעננה של התאנה, בין הקרירות של הפרי והגבינה לחמימות של רוטב הקרמל. ניגודים שמשלימים אחד את השני ויוצרים קינוח יפה, צבעוני ועסיסי שגם קל מאד להכנה. אם אפשר ורוצים להעז עוד מעט – אפשר להוסיף מעט יין מרסלה לתיבול הגבינה, או סוכר וניל. לא רק לחג השבועות, ולא רק באביב או בקיץ. הניגודיות יכולה להתרכך אם מגישים את הקינוח הזה בחורף ומחממים מעט את הפרי והגבינה לפני ההגשה ואח"כ שופכים מעליו את רוטב הקרמל.

החומרים:
תאנים – כמות לפי מספר הסועדים
גבינת שמנת (מלוחה קלות) או גבינת מסקרפונה 
שקדים מולבנים קצוצים, קלויים מעט
או
צנוברים קלויים / פיסטוקים קלופים
1 כוס סוכר

אופן ההכנה:
מערבבים בסיר קטן את הסוכר עם 1/3 כוס מים, מביאים לרתיחה וממשיכים להרתיח עד שהסוכר נמס לגמרי ומתקבל סירופ קרמל בעל גוון זהוב עמוק. מורידים מהאש ומניחים בצד לצינון.
בעוד הסירופ מתקרר, חותכים כל תאנה במרכזה לארבעה חלקים  – לא חותכים את התאנה עד לקצה התחתון, ומקפידים שהתאנה תישאר עדיין בחתיכה אחת עם סימון של 4 פלחים.
בוחשים את גבינת השמנת כדי שתקבל מרקם אחיד ורך.
אם לא מגישים מיד – הכניסו את התאנים ומילוי הגבינה כל-אחד בנפרד למקרר והוציאו כרבע שעה לפני ההגשה.

הגשה
מניחים כל תאנה בצלוחית הגשה. שמים במרכזה של כל תאנה כפית אחת של גבינת השמנת. שופכים מעל בעזרת כפית מעט מסירופ הקרמל, כך שיזלוג גם לצדדים אל הצלחת.
מפזרים מעל מעט מהשקדים הקלויים ומגישים.

אופציית הגשה נוספת – מפזרים מעל צנוברים קלויים או פיסטוקים קלויים קלופים.

אם רוצים באוירה חגיגית ואביבית במיוחד – אפשר לפזר על צלחת ההגשה הלבנה עלי ורדים (שגם אותם אפשר לאכול), מניחים עליהם את התאנים הממולאות ומגישים.

הוסף תגובה