מסעדות לארועים – התפריט משפיע על האירוע

הרכבת התפריט לאירוע, נחשבת ל'כאב ראש' לא קטן. ישנן מסעדות לארועים המתמחות בתפריטים ספציפיים והבחירה לא קלה, משום שיכול להיווצר מצב שהמסעדה מוצאת חן בעיני בעלי האירוע, אולם התפריט אינו מגוון דיו.  יכול להיווצר מצב בו בעלי האירוע מרכיבים תפריט מסוים ולאורחים יש טעם משלהם אשר בדרך כלל אינו דומה לטעם של בעלי האירוע אשר הרכיבו את התפריט.  בלא מעט מקרים, האורחים אינם מוצאים מאכלים שערבים לחיכם.  כדי לא להיקלע למצב מביך זה, יש להתמצא בטעמם של רוב המוזמנים ובעת הרכבת התפריט, יש לוודא כי השף הראשי יכול לספק מגוון רחב של תפריט משובח.

מסעדות לאירועים ברמה גבוהה, יכולות להציע תפריט איכותי אשר יענה על טעמם של רוב המשתתפים. במסעדות אלה, כמות המוזמנים קטנה, ויש אפשרות להחליף חלק מהתפריט. כשמדובר בסוגי בשרים שונים, עוף, בקר וסוגים של פירות-ים למי שאינו בוחל בכך, יש לבדוק היטב ולהבטיח את איכות הבשר ואת אופן בישולו.  גם בנושא סלטים מבושלים, יש לתת את הדעת על איכות החומרים, ירקות, פירות וחלקי בשר לסלטים מהירים, על טריותם ועל אופן בישולם. יש למנוע את עריכתם על השולחנות באוויר הפתוח, הרבה לפני האירוע.

לידע כללי, קיימים סוגי הגשה שונים באירועים קטנים. מסעדות לארועים רבות, נוקטות כמובן בשיטה השגרתית של שולחנות ערוכים, כאשר כמות המוזמנים מתאימה לאירוע קטן במסעדה ואין צפיפות מעל לסביר.  אולם, לעתים מפאת חוסר במקום ומוזמנים רבים מדי, תציע המסעדה את שיטת 'המזנון החופשי', בו כל אחד נוטל לעצמו, מבלי להיזקק לשירותי מלצרות. במקרים כאלה, התפריט מוגש הוא בכמויות גדולות יחסית. 

רצוי לדעת כמובן, מהו התפריט המוגש מראש, כי רבות מאותן מסעדות לארועים מתמחות בתפריטים ייחודיים. יש לוודא כי השף המבשל יכול לעמוד בבקשות לתפריט שונה ולא לשלם על תפריט שאינו מתאים.  באותו עניין, יש לתת את הדעת על נושא הקינוחים, שהוא רגיש כשלעצמו. חשוב לוודא שוב ושוב את איכות הפירות, התערובות השונות, הקצפות למיניהן ואופן הכנת עוגות טריות, כדי לא להיקלע למצב בו האוכל והקינוח אינם טריים, או לא בושלו באופן מקצועי.

לאור האמור, התפריט הנכון והאיכותי במסעדות לאירועים קטנים, יכול להיות הצלחת האירוע ויכול להביא לכישלונו. חשוב לקלוע לטעמם של האורחים. חשוב עוד יותר להתייעץ עם בעלי הניסיון במסעדה או באולם האירועים ולדעת למצוא את התפריט הנכון והקולע במחיר הסביר ביותר.

הוסף תגובה