מהן הפעולות החשובות ביותר לצורך חימום הקול שלנו?

למה בעצם חשוב לפני שאנו ניגשים לשיר שיר מסוים לחמם את קולנו?

 

חימום הקול הוא בעצם כלי עזר למניעת היווצרות דלקות גרון, פטריות ויבלות על מיתרי הקול שלנו.ברגע שאנחנו מחממים את הקול שלנו אנחנו נותנים לו לגיטימציה להשתחרר יותר ולמיתרי הקול להיות מוכנים כמה שיותר מבחינת שימוש באויר בצורה הנכונה ביותר והבריאה ביותר המתבטאת בהפקת הקול בשירה עצמה.

מהן השיטות השונות לחימום הקול לפני השירה עצמה?

1. חימום הקול בעזרת דיוק בשירת צלילים הנשמעים מתוך הפסנתר על ידי המורה שלכם. תוך כדי דיוק הצליל אתם עובדים על טכניקת לקיחת האויר והוצאתו בעזרת השירה וכיווץ הבטן תוך כדי. זאת כמובן לאחר הכוונה מדויקת על ידי מורה לפיתוח הקול שלכם.

2. חימום הקול בעזרת פרצופים והשמעת קולות והוצאת האויר תוך כדי פתיחה קטנה של הפה או לחילופין חיוך בו זמנית בהוצאת הקול.

3. לקיחת אויר ושמירתו בבטן בו זמנית הבטן שלכם תתכווץ ותוציאו לאט לאט את האויר ותורידו את שתי הידיים למטה תוך כדי התכופפות איטית עם הגב והראש למטה.

אלו כל מני שיטות וכל מורה מלמד בשיטה שהכי מתחבר אליה.אני יכולה להגיד לכם בתור מורה לפיתוח קול בכפר סבא, שאני אישית מתחברת לשיטה הראשונה כי אתם גם מפתחים את השמיעה המוסיקלית שלכם בו זמנית ומחממים את קולכם ומפתחים את יכולת ההסתגלות לטכניקת שימוש באויר והפקת הקול בצורה בריאה ונכונה.

הסוד שתגלו עם השנים בהסתגלותכם לטכניקת הנשימה והשירה ביחד זה בעצם מסתכם בלקיחת האויר למען השירה. אני ממליצה לכם בחום להקשיב לשירים שאתם אוהבים ולנסות לשים לב טוב טוב ללקיחות האויר של הזמרים אם שומעים את לקיחת האויר הזו או לא. ברוב המיקרים, מסננים המפיקים באולפן ההקלטות את לקיחות האויר בעריכה בכדי שלא ישמעו- אבל חשוב לי לציין!! זה מאוד חשוב שישמעו אותכם לוקחים את האויר בכדי לשיר אם זה משפט ארוך או צליל גבוה מאוד, תוך כדי לא לשכוח לכווץ את הבטן:)

מקווה שעזרתי לכם.

ליטל יוחאי- מורה לפיתוח קול בכפר סבא.

הוסף תגובה