מורים פרטים לתופים – השלב הראשון בדרך להופעה במיומנה

לתיפוף האינסופי הוא לגשת אל מורים פרטיים וללמוד לתופף על תופים. לימוד התופים יעזור להם לכל אבחנה שנתנו להם ומעבר לכך לימוד תופים ייתן לצד היצירתי שלהם להתבטא בדרך נפלאה דרך המוזיקה.

לימוד תופים

לימוד תופים יכול להתחיל מגיל מוקדם מאוד, כל עוד הילד מרגיש שהוא מסוגל להיות מספיק דינאמי שהוא בכל ידיים ורגליים ארוכות מספיק כדי לנגן בתופים. ניתן ללמוד בגילאי 8-9 ומעלה ואף פעם לא מאוחר מדי כדי להתחיל.

לימוד תופים צריך להיעשות על ידי מורים פרטיים, שיעורים פרטיים לתופים צריכים להיעשות אחד על אחד, תופים דורשים דינאמיקה רבה במהלך הנגינה ותשומת הלב של המורה צריכה להיות צמודה לתלמיד כדי שיאמר לו בדיוק איך לתקן את התיפוף ומתי הוא עובד נכון.

כמו בכל תחום נגינה גם תיפוף דורש תרגול רב, מורים פרטיים לתופים מלמדים בכל פעם עוד נושא הנוגע לנגינה בתופים וגורם למתופף הצעיר להתאמן ללא הפסקה עד שהוא מצליח לנגן ללא טעויות.

מורים פרטיים לתופים – מה הם מלמדים?

מורים לתופים מלמדים את המתופף הצעיר קודם כל לנגן בדינאמיקה. תופים דורשים את היכולת לשים לב לכמה כלים בבת אחת, להיות בעלי קורדינציה רבה כדי לעשות עם כל יד פעולה אחרת בכל פעם הדינאמיקה בתופים צריכה להישמע מהירה (ברוב המנגינות), מעניינת, מרגשת וסוחפת. שיעורי התופים מוקדשים בעיקר ללימוד ההדגשות הללו ותרגילים לפיתוח הקורדינציה בידיים כדי לשפר את הנגינה והמיומנות שניתן לנגן עם התופים.

התלמיד צריך להיות קשוב להדרכתם של מורים פרטיים לתופים ולהתאמן שעות רבות בכל שבוע כדי שיוכל לבטא את היצירה שלו בהצלחה. על ההורים ושאר המתגוררים בבית להיות סבלניים ולסבול מעט את הרעש ההתחלתי של התלמיד הצעיר לתופים, לאחר אימון רב הם יחלו ליהנות מהנגינה בבית.

בחירת מורים פרטיים

מורים פרטיים טובים הם מורים שמבינים את התלמידים, את הסיבה שמניע אותם ללמוד תופים. המורה מעביר את התובנה הזו לתלמידים והם פשוט מדברים איתו במקום מילים בתיפוף. מורים פרטיים לתופים צריכים להעביר לתלמיד את חווית הנגינה בתופים, כיצד לקבוע את הכללים של הנגינה, כיצד להעביר למאזין את הנגינה מבחינת ריגוש, אווירה ומהירות.

בחרו מורים פרטיים לתופים אליהם תתחברו (או שהילד הלומד יתחבר), מורים בעלי ניסיון והמלצות. על המורים להראות לכם את תכונות העבודה שלהם ומה המטרות של כל שיעור ותרגול אותו הם מעבירים. עליהם להיות מאוד קשובים לתלמיד וללמד אותו טכניקות מורכבות ולעיתים מסובכות מעט, לכן עליהם להיות מומחים בתחום, מורים שיגרמו לתלמיד לרצות ללמוד עוד ולהצליח לבצע את הפעולות לפי הדינאמיקה הדרושה.

הוסף תגובה