היזהרו והישמרו מפני נהיגה ללא ביטוח חובה

יש לציין שהחוק מחייב כל נהג בישראל להיות בעל ביטוח חובה בר תוקף לרכב. זאת כדי שניתן יהיה לפצות אותו כנדרש על נזקים העלולים להיגרם לו בגוף או בנפש, וכן במקרה של גרימת נזק לרכבו.

חל איסור על נהיגה ללא ביטוח חובה

ביטוח חובה לרכב נועד גם לכסות את הפגיעה בהולכי רגל המעורבים בתאונה שנגרמה על ידי בעל הרכב. חל איסור על נהגי רכב מסחרי, רכב פרטי  ועל רוכבי אופנוע לנהוג אם אין ברשותם ביטוח חובה האמור להתקבל מן החברה לביטוח הרכב. יש להיזהר ולהישמר מפני נהיגה ללא ביטוח החובה לרכב מן הסוגים שצויינו כדי שלא להסתכן בשלילת רישיון ובקנסות.

בדיקות פתע ע"י המשטרה

למרות החוק המחייב ביטוח חובה, עדיין ישנם נהגים רבים הנוהגים בכבישים ללא ביטוח זה. המשטרה עורכת בדיקות פתע כדי להבטיח שהנהגים הם אכן בעלי רישיון לרכב וכן בעלי ביטוח רכב חובה כנדרש בחוק. נציין כי מתבצע פיקוח ומעקב לגילוי של נהגים הנוהגים כשאין ברשותם ביטוח רכב עדכני כנדרש על פי החוק. לכן יש למהר ולחדש ביטוח חובה ללא דיחוי.

נהיגה ללא ביטוח חובה תחייב זימון לבית משפט

יש לציין שנהג שייתפס על ידי שוטר כשהוא נוהג ללא ביטוח מסתכן בזימון לבית משפט לדיני תעבורה. ההחלטה על העונש לנהג העבריין היא קנס כספי ועד לשלילת רישיונו. אם הנהג נאשם בביצוע עבירות רבות יוטל עליו עונש כבד בהתאם. לעומת זאת ביטוח מקיף אינו חובה על פי חוק.

קביעת מחיר ביטוח חובה נעשית על פי:

  • סוג הרכב
  • גילו של הנהג
  • טיב הנהיגה של הנהג – מבחינת תאונות שביצע בעבר, או היותו נהג חדש

חובת חידוש ביטוח החובה בהקדם

חידוש ביטוח לרכב הינו משימה קלה ופשוטה. חברות הביטוח השונות מציגות באתרי האינטרנט שלהן הצעות מחיר הכדאיות ללקוחות. נציגי החברה יוצרים קשר עם הלקוחות ומאפשרים את רכישת ביטוח הרכב  באמצעות שיחת טלפון פשוטה אחת.

אם פג התוקף של ביטוח החובה שלכם ואתם לא ממהרים לחדש את הביטוח, זכרו היטב כי בנהיגה אפילו של ימים ספורים בלבד ללא ביטוח חובה אתם מסתכנים בשלילת רישיון ובעבירת תנועה הכרוכה בקנסות. לכן היזהרו והישמרו מפני נהיגה ללא ביטוח חובה.    

הוסף תגובה