הצד הבריא של הקפה

אם עד היום חשבתם שהקפה הוא משקה שמזיק לבריאות, חשבו שוב לפני שאתם נגמלים ממנו לחלוטין: מחקרים מדעיים שנערכו לאחרונה במקומות שונים בעולם ובאופן בלתי תלוי זה בזה מוכיחים כי לקפה יש גם לא מעט יתרונות עבור הבריאות שלנו.

הקפה מכיל מרכיבים בריאים לגוף כגון מגנזיום, אשלגן, ויטמין B3, וחומרי נוגדי חימצון (אנטיאוקסידנטים), אשר להם יש תפקיד חשוב בהפחתת דלקות העלולות לנבוע ממחלות שונות, ממחלות לב ועד דלקות מפרקים שגרוניות, ואף יכולות (במקרים מסוימים) להילחם בסרטן, שבץ וסוכרת.

יתכן והרמה הגבוהה של נוגדי חימצון היא זו שמסייעת לקפה להגן על הלב שלנו: מחקרים שנערכו בנורבגיה בהיקף של מעל 25,000 נשים מצאו כי אצל נשים ששתו בין כוס קפה אחת לשלוש ביום חלה ירידה של 24% בסיכון למחלות לב לעומת נשים שלא שתו קפה כלל. תוצאה חיובית נוספת: אצל נשים ששתו עד 5 כוסות קפה ביום חלה ירידה בל 19% בסיכון לתמותה ממחלה כלשהי. 
עם זאת, יש לציין כי המחקר גם קבע שיותר קפה לא בהכרח יותר טוב לגוף, כאשר שתיית יותר מ-6 כוסות ביום לא הראתה שיפור משמעותי בשום פרמטר שנבדק.

מחקרים עדכניים אחרים קובעים כי לקפה השפעה חיובית משמעותית על סוכרת מסוג 2, וככל ששותים יותר קפה כך ההשפעה חיובית יותר (אם כי שלילית יותר בהקשרים אחרים) – התוצאות הציגו שיפורים משמעותיים: אצל אנשים ששתו לפחות 4 כוסות קפה ביום חלה ירידה של כ-28 אחוזים בסיכון למחלה, ואנשים ששתו יותר מ-6 כוסות הציעו ירידה מדהימה של כ-35 אחוזים!

ראוי לציין כי לא רצוי שתגדילו את צריכת הקפה שלהם על מנת להוריד את הסיכון למחלות שונות, אולם עבור רוב האוכלוסיה קפה פשוט לא מזיק לבריאות. אם אתם נהנים לשתות אותו – אל תדאגו לגבי השפעות בריאותיות שליליות.

ומה לגבי קפה נטול קפאין? ובכן, למרבה המזל, רוב ההשפעות החיוביות שצוינו לעיל מתקיימות גם כאשר שותים קפה נטול קפאין. רק דבר אחד כדאי לזכור לגבי כל סוגי הקפה – אל תגזימו עם הסוכר – הוא מזיק לשיניים…

 

המאמר באדיבות קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ. אין לראות במאמר זה תחליף לייעוץ רפואי.

הוסף תגובה