מעשנה יש? ומה עם מתכון אנטרקוט מנצח?

מעשנה יש? ומה עם מתכון אנטרקוט מנצח?

אם יש לכם גריל גז או מעשנה בגינה, הגיע הזמן להתחיל להכין מנות מנצחות, ולמרות שאין כמו ניסוי וטעימה, אנו מבקשים להעניק מתכון שהוא בגדר חובה, כי אם בחרתם לרכוש מעשנה אתם כנראה אנשים של בשר וכידוע כל חובב בשר מושבע צריך מתכון לאסאדו ומתכון מנצח לאנטרקוט – כל השאר זה בונוס.

יוצאים לדרך

חיפשתם רבות ברשת אחר אנטרקוט מתכון? בואו תתחילו עם המתכון הבא: מנת אנטרקוט שמיועדת במיוחד עבור מעשנה:

ראשית מתחילים עם רכישה מושכלת – רכשו נתח שהוא שומני וגם בשרני. לאחר שנמצא הנתח המיועד מוטב (אם יש כמה ימים לפני הארוחה הרצויה) להכניס אותו לתהליך שקרוי "בריין" – תהליך שמיועד לשמר את עסיסיות הנתח באמצעות השרייה ממושכת בתמיסת מלח ותבלינים מועדפים.

לאחר מכן מומלץ למרוח את הנתח בתערובת תבלינים (ראב), וכדי שהיא תידבק היטב השתמשו בחומר מקשר כגון חרדל או רוטב ברביקיו (שכבה דקה). פה נמליץ על התערובת הבאה: מעט לימון פרסי, כף וחצי שום גבישי, כף מחוקה של צ'יפוטלה, 5 כפות פפריקה מתוקה ומעט מלח גס.

את כל היופי הזה הכניסו למקרר למשך הלילה. בבוקר הביאו את המעשנה לטמפרטורה של 107 מעלות והניחו בפנים את הנתח כאשר הוא מונח על העצמות. מבקשים ליהנות מארומה משלימה? הניחו בקופסה מחוררת שבבי עישון איכותיים.

כיצד ממשיכים?

במשך כ4 שעות הרטיבו את הנתח בנוזל. לאחר מכן הרטיבו בשנית ועטפו אותו היטב למשך כשעתיים/שלוש נוספות. בתום פרק זמן זה הסירו את נייר העטיפה והרטיבו מחדש, הפעם לטובת קבלת מעטה קריספי מעורר תיאבון.

פה נחדד שיש להתאים את זמני העישון בהתאם לגודל הנתח – ככול שהוא יותר גדול כך הוא מצריך יותר זמן. לקראת ההוצאה תוודאו שהטמפרטורה בטווח הבא: 80-90 מעלות. טיפ של מקצוענים? בחנו שהנפח של הסחוס והשומן מצטמקים.

זה קרה? הגיע הזמן לעבור לצלחת.

3 טיפים לקינוח

  1. קיימים שבבי עישון מגוונים, ואלו משפיעים בצורה ישירה על הארומה – הקדישו מחשבה בעת הבחירה. כמו כן, אם אוהבים ניחוח עדין של עשן הקפידו שהארובה תהיה יחסית פתוחה והזינו שבבים בעיקר בתחילת התהליך.
  • על מנת ללחלח את הנתח ניתן להשתמש ביין, במיץ תפוחים וכמובן שגם בירה.
  • את השבבים אין צורך להרטיב וכן מומלץ לבחור עבורם כלי סגור ומחורר.

מה עתה? מתחילים מהקצבייה הקרובה!

הוסף תגובה