בירות ומקורות ייצור

בירות

חובבי הכדורגל שביניכם בוודאי יודעים שתקופת המונדיאל היא לא רק חג הכדורגל אלא גם חג הבירות. כי הרי שתיית בירות היא חלק בלתי נפרד מצפייה במשחק כדורגל טוב. לא משנה אם אתם צופים במשחק בביתכם, במקום העבודה או בפאב השכונתי, בירות תמיד יהיו חלק מהחגיגה. וכשם שהמונדיאל מעמת בין נבחרות כדורגל ממדינות שונות, כך גם בתחום הבירות כמו בתחום יינות, מתקיים מאבק תמידי בין המותגים השונים סביב השאלה הנצחית –  מיהי הבירה הטובה ביותר?

מצד אחד יש לנו את הבירות האיטלקיות. נכון להיום איטליה היא עדיין מחזיקת גביע העולם בכדורגל, לאחר שזכתה במונדיאל 2006. גם בתחום מותגי הבירות בירה פרוני האיטלקית היא אחת המובילות. לבירה זו מתכון ייחודי שמשלב זני שעורה עם שני זני הכשות. הייחוד של בירה פרוני הוא בנגיעות התירס שמרככות את המרירות ומוסיפות לה ארומה.

מצד שני, גם נבחרת גרמניה מגיעה להישגים לא רעים, הן במונדיאל והן בתחום הבירות. ישנן כמה בירות גרמניות איכותיות: בירה בקס – מותג בירה ותיק המיוצר מאז שנת 1873, ושם נרדף לבירה איכותית המוכרת בכל העולם. ישנו גם המותג פרנסיסקאנר – בירה גרמנית שמיוצרת באחת ממבשלות הבירה המובילות בעולם. גם לבירה זו יש מסורת ארוכת שנים המתחילה עוד בשנת 1363 במחוז מינכן, כמו יינות גם בירות קיימות זמן רב. עוד בירה גרמנית מוכרת היא הארדינגר – בירה זו אינה עוברת פסטור, ושיטת הייצור שלה דומה יותר לייצור שמפניות. לכן היא אחת הבירות המובילות בגרמניה ובעולם כולו. גם בירה שלנקרלה היא בירה גרמנית ייחודית הודות לארומה המעושנת שלה.

מצד שלישי, גם להולנד יש היסטוריה לא רעה במונדיאל. היא אמנם אף פעם לא זכתה בגביע, אבל אנו עדיין זוכרים לה חסד נעורים כשבשנות השבעים הגיעה פעמיים ברצף לגמר המונדיאל אך הפסידה. גם לבירה ההולנדית – לה טראפ טריפל יש טעם בלתי נשכח. בירה זו מיוצרת במנזר לה טראפ בהולנד, שהוא אחד משבעת המנזרים הבודדים בעולם שמייצרים בירה טראפיסטית אותנטית (בירה שמיוצרת במנזר על ידי נזירים, ורווחיה הולכים לצדקה).  הולדנד ידועה גם בייצור יינות.

מצד רביעי, מסורת של הצלחות במונדיאל אינה בהכרח ערובה לבירות מוצלחות. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא הבירות הצ'כיות. כמו למשל המותג פילזנר אורקוואל, שזו הבירה הצלולה הראשונה בהיסטוריה, וגם מקור ההשראה לרוב מוצרי הלאגר בעולם. גם בירה קוזל היא מותג צ'כי מוביל בתחום הבירות. דמותו של התיש שאוחז כוס בירה מלווה את צ'כיה בלוגו המותג כבר שנים רבות. עוד בירה צ'כית ידועה היא גמברינוס, שהיא גם הבירה הנמכרת ביותר בצ'כיה. בירה זו ידועה בקצף הסמיך שלה, במרירות ובצבע הזהוב העמוק שלה.

אבל בסופו של יום כולנו ישראליים, חובבי בירה וגם יינות, וגם אם ההיסטוריה של ישראל במונדיאל היא קצרה במיוחד, אין זה אומר שלא ניתן ליהנות משתיית בירות ישראליות תוך כדי הצפייה במשחקים. בין אם אתם שותים גולדסטאר ובין אם אתם שותים בירה מכבי, אין ספק שלגימת בירות ישראליות תוך כדי צפייה במשחקי המונדיאל רק גורמת לנו לפנטז בערגה על הימים שבהם גם נבחרת ישראל תזכה להגיע למעמד הנכסף ותשתתף במונדיאל.  מי יודע…? אולי זה עוד יקרה. העיקר שבינתיים לא תישארו צמאים, ותזכרו שאין כמו בירות כדי להפוך כל משחק מונדיאל לחוויה מרגשת וסוחפת שאין כמוה.

הוסף תגובה