האם החיים אמורים להיות מאושרים או קשים

נכון שאתה רוצה להיות מאושר, להרגיש טוב עשרים וארבע שעות ביום?

יש כאלו שיגידו לך שלהרגיש טוב עשרים וארבע שעות ביום במשך כל החיים יהיה משעמם:

  1. אותם אני שואל איך אתם יודעים, הגעתם לסיטואציה ואתם אומרים זאת מתוך ניסיון?
  2. אבל אם משעמם זה אומר שעדין לא הגעת להרגשה הטובה…
  3. וכשמישהו מתחיל ללמוד לנגן על פסנתר, נגינתו גרועה אבל הוא מתלהב מכל הצלחה קטנה. כשהוא משתפר הוא עדין מתלהב. וכשהוא מאסטר בנגינה האם משעמם לו, או שהוא עדין מתלהב ודוחף את עצמו להיות עוד יותר טוב?

כולנו רוצים להיות מאושרים אך כולנו מתאכזבים שוב ושוב מכך שאנחנו לא מרגישים מאושרים רוב הזמן. למעשה רוב הזמן אנחנו מרגישים קושי ורק מדי פעם, אנחנו חווים רגעים של אושר.

למה זה כך?

זה כך מכיוון שהחיים אמורים להיות קשים וכל מי שרוצה אושר תמידי, נוגד את התפיסה הבסיסית של החיים ומוצא את עצמו מאוכזב שוב ושוב.

תסתכל על עצמך, מתי אתה מאושר?

אתה מאושר כשאתה משיג רצון/מטרה שלך, אתה מאושר כשהדברים מסתדרים כמו שאתה רוצה שיסתדרו, אבל מה קורה בדרך להשגת מה שאתה רוצה…

בדרך להשגת הרצונות שלך אתה מתמודד מול מצבים שונים ומשונים שחלקם אתה עובר מהר וחלקם עוצרים אותך לזמן רב. ההתמודדויות הללו תמיד מלוות בתחושה של קושי, כי הקושי נוצר כשאנחנו נתקלים במצבי אי וודאות, מצבים חדשים שעדין לא התנסינו בהם ולכן אין לנו את הרגשת הנינוחות לבצע אותם, וגם במצבים שהגענו לתוצאות לא רצויות למרות המאמצים שלנו.

ולכן אם תהיה ראלי, תראה שרוב זמנך אתה מבלה בדרך להשגת רצונותייך והדרך מוצפת תמיד בהתמודדויות המלוות בהרגשת הקושי, ורק כאשר אתה משיג את מטרתך האושר מציף אותך אך לזמן קצר מאד, כי עכשיו אתה כבר רוצה להשיג משהו חדש ועבורו, צריך לסלול דרך חדשה.

למה כל כך חשוב שתבין זאת?

כי אם אתה מצפה למשהו שלא יגיע, אתה תצא מאוכזב ותפגע אנושות בחוסן הנפשי שלך, כי תחשוב שאתה לא בסדר ותפסיק להעריך את עצמך. עדיף לקבל את העובדה שהחיים אמורים להיות קשים ואז פשוט להיות מוכן להם, ע"י כך שתלמד איך מתמודדים מולם נכון (תורת ההתמודדויות).

ולמרות הכול, יש דרך להיות מאושר ולהרגיש טוב רוב הזמן. הדרך הזאת אומנם דורשת הרבה תרגול והבנה אך היא מאד משתלמת.

כדי להיות מאושר רוב הזמן עליך לקבל את העובדה שאתה עומד לחוות התמודדויות וקשיים, עליך ללמוד לראות בהם משהו חיובי,  איך? ללמוד מהם דברים על עצמך ועל החיים (לימוד מספק הרגשה טובה). כשאתה מקבל עובדה זו:

– אינך מופתע כל פעם מחדש מהקשיים ואינך מתאכזב מעצמך, זה פשוט ברור לך שכך זה אמור להיות.

– אינך מפחד מאי הצלחה, כי ברור לך שזה טבעי שתהיה אי הצלחה בדרך.

– אתה הופך לענייני ומתמקד בפתרון הנושא ולא בזה שאתה לא בסדר, לא שווה.

– כשמקבלים מצב כלשהו מפסיקים להילחם נגדו ואז אפשר לפעול אחרת ולקבל תוצאות אחרות.

 

לכן אמר ד"ר ויין דייר "אין דרך אל האושר, הדרך היא האושר."

 

רשם,

דרור גבע,

תורת ההתמודדויות.

www.drorgeva.co.il

הוסף תגובה