וודקה וגם יינות, המשקאות הפופולארים

וודקה ויינות

"נכנס יין – יצא סוד". כך נוהגים לכנות את מי שלגימה מן נקטר האלים גורמות לו לדבר יותר מן הרגיל ולפלוט אמירות שבדרך כלל לא היינו שומעים ממנו. אך למעשה, לא חייבים לשתות יינות כדי להוציא לאור סודות חבויים. השפעת האלכוהול המצוי ביינות רבים הינה זהה גם כאשר שותים משקאות אלכוהוליים אחרים: וודקה, ויסקי, טקילה ועוד. מכיוון שאלכוהול, בכל צורה שהיא, הינו חומר משחרר עכבות, כל משקה אלכוהולי שנשתה יגרום לנו, בצורה כזו או אחרת, להתנהג כפי שלא היינו מתנהגים בלעדיו.

הפתגם "נכנס יין – יצא סוד" אולי נולד כפתגם לתיאור השפעותיו של האלכוהול המצוי ביינות, אך לאחרונה ניתן לפרש את הפתגם פשוטו כמשמעו. לאחרונה ניתן למצוא בשוק משקאות אלכוהוליים חדשים עם טעמים ייחודיים ומסתוריים שלא הכרנו עד כה. שתי דוגמאות בולטות לכך הן היינות הישראליים של יקב אסף והוודקה האמריקאית Sweet Carolina.

יינות מסתוריים עם סודות מתוקים

בניגוד לדעה הרווחת, יינות מסתוריים הם לא בהכרח היינות עתירי הפרסים או היינות שזוכים בתחרויות ארציות או עולמיות למיניהן. הגושפנקה הטובה ביותר ליינות מסתוריים באה לידי ביטוי כאשר כל מי שלוגם מן היין פשוט חייב למצוא את היקב שבו הוא מיוצר ואת היינן שאחראי על ייצורו. כאלו הם היינות של יקב אסף, אשר מביאים עשרות מטיילים אל מושבת קדמת צבי בחיפוש אחר יקב אסף. למרבה הפלא, הסוד של יינות אלו טמון דווקא בפשטותם ובהיעדר התחכום שבייצורם, מה שמעניק ליינות האדומים את הטעם הבלתי נשכח.

כך למשל: יינות קברנה סוביניון סילבר 2008 משלבים ענבי קברנה סוביניון מכל חלקה וחלקה ביקב, לאחר ששהו כאחד עשר חודשים בחבית. ליינות אלו ניחוחות של  אקליפטוס, דובדבנים, שזיפים, שוקולד מריר ומעט טבק וטעם מובהק של פרי בשל. או לדוגמא, סדרת "קיסריה" של יינות שיראז רזרב, 2007 שהתיישנו במשך כ- 15 חודשים. ליינות אלו טעמים חזקים של פירות אדומים ושחורים,ציפורן, קינמון ומעט עשבי תיבול.

הסוד מאחורי הוודקה אמריקאית

וודקה האמריקאית החדשה, Sweet Carolina, היא הפתרון הקיצי המושלם לכל אוהבי התה שלא מסוגלים לשתות תה חם בחודשי הקיץ ומאסו במשקאות האייס טי הקלים. לגימה ראשונה מוודקה זו מעוררת אצל כולם את השאלה "איך בכלל אפשר לשלב בין תה לוודקה ולקבל שילוב מתקתק שכזה?". התשובה נמצאת בתהליך הייצור של וודקה זו, הכולל זיקוק של וודקה יחד עם תה מתקתק בטעמים שונים שעבר השריה. יחד עם סוכר וצבעי מאכל שנמהלו יחדיו, מתקבלת מתערובת סודית זו וודקה אמריקאית משובחת וטעימה, שלא תבייש אף וודקה סובייטית ותיקה.

בארץ ניתן למצוא לעת עתה רק שלושה טעמים של הוודקה האמריקאית החדשה: וודקה בטעם תה קלאסי, וודקה בטעם תה לימון וודקה בטעם תה אפרסק. כל מי שאוהב את ניחוחות האייס טי בטעם אפרסק יוכל למצוא אותם גם בוודקה בטעם המקביל, יחד עם 35% אלכוהול וטעמים לא מלאכותיים של אפרסק.

לוודקה החדשה יש גם מחיר סביר שיאפשר לרבים ליהנות מאיכויותיה. ניתן לשתות אותה עם או בלי קרח, אך הוספת קרח מפחיתה מהמתיקות שלה. ניתן להוסיף לוודקה לימונדה או ספרייט כדי לחדד את אפקט הסחרור, לשתות בכוס גבוהה או בצ'ייסר.

הוסף תגובה