טיפים לשיפור הקפה, שלב אחר שלב

1. פולי הקפה

ככל שפולי הקפה טריים יותר בעת טחינתם, כך טעם הקפה ישתפר. חובבי קפה "אמיתיים" לא ישתו קפה שהוכן מפולי שהמתינו למטחנה יותר מיומיים-שלושה.

2. כלי ההכנה

באופן כללי, כדאי יותר בכלים קרמיים מאשר בכלי מתכת. קל להבין מדוע, אם אתם מרגישים לפעמים טעם מתכתי במים שאתם מרתיחים בקומקום חשמלי. הוא כמובן פוגם גם בטעם הקפה שתכינו בעזרת המים הללו.

3. המים

בהמשך לסעיף הקודם, הקפה יהיה טעים בדיוק כמו המים שמהם הוא מורכב. הדבר טוב ביותר הוא להשתמש במים מזוקקים, והכי פחות עדיף להשתמש במי ברז (על אף העובדה שמסעדות רבות נוהגות להשתמש בהם בגלל העלות הנמוכה). אם אין לכם אפשרות להשתמש במסנן מים כמו תמי4 או משהו מקצועי יותר – לכו על מים מינרלים. גם אלה שבבקבוק יהיו עדיפים על מה שבברז.

4. הממתיק

סוכר לבן נחשב בעיני "מביני עניין" לממתיק הטוב ביותר עבור הקפה. כיום נעשה אופנתי יותר ויותר להשתמש בסוכר חום, אבל כדאי לדעת שממתיקים מלאכותיים למיניהם בדרך כלל פוגמים בטעם המשקה המוכן עד כדי כך שכדאי לכם לשקול לשתות בלי ממתיק כלל.

5. החלב

ככל שהחלב שמן יותר, כן טעם הקפה ישתפר. זו הסיבה שבבתי קפה רבים משתמשים בחלב מיוחד לקפה, המעיל אחוזי שומן גבוהים. אגב, טעמו של חלב אורגני נחשב טוב יותר, אבל יש שלא מוצאים הבדל בינו לבין החלב הרגיל.

6. הכפית

הכפית הטובה ביותר לשימוש בכוס קפה היא כפית העשויה מכסף אמיתי, הנחשבת אנטי בקטריאלית.

7. התה

תה? מה זאת אומרת תה? חשבנו שמדובר ברשימה של קפה! – ובכן, נכון מאוד, אבל לעיתים חשוב לעשות הפסקה מהקפה, ואם אתם ממש זקוקים למנת קפאין – שתיית תה מעת לעת היא הפתרון שלכם.

לרוויה!

 

באדיבות קבוצת אספרסו בר איטליקו בע"מ.

הוסף תגובה