מכונות אספרסו – חשיבות השמירה על הניקיון

מכונות אספרסו – חשיבות השמירה על הניקיון

 

כמו כל מכשיר המשמש להכנת מזון ומשקאות, גם מכונות אספרסו זקוקות לניקיון באופן סדיר. על מנת לשמור על תקינותן של מכונות אספרסו ועל טעם וריח הקפה הייחודי חשוב לתחזקן כראוי. להלן כמה עצות מעשיות וחשובות בדבר שמירה על מכונת הקפה שלכם.

 

מדוע חשוב לנקות מכונות אספרסו?

ראשית, כמו כל מכונה שמשמשת אותנו להכנת מזון, ישנה חשיבות עליונה לשמירה על ניקיון והיגיינה הן של סביבת המכונה והן של חלקיה. מכיוון שהאספרסו עצמו מוכן בטמפרטורה הקרובה לרתיחה הרי שאין סכנת זיהום של המשקה. עם זאת, סביבת המכונה עדיין חייבת להיות היגיינית. חשוב לנקות סביב מכונות אספרסו ולוודא כי אין שאריות של קפה, חלב וסוכר העלולות למשוך חרקים וחיידקים. בנוסף, יש לשמור על ניקיון מכונות אספרסו כדי להמשיך ולהשתמש בהן למשך שנים רבות. מכונה שסובלת מהזנחה עלולה להתקלקל או לכל הפחות לספק קפה שאינו איכותי.

 

אבנית ומכונות אספרסו

פעולת ניקיון חשובה מאוד עבור מכונות אספרסו היא סילוק אבנית. מכיוון שהמכונה עובדת על מים באופן סדיר הרי שיש סכנה של הצטברות אבנית הן בחלקיה הפנימיים של המכונה והן בחלקיה החיצוניים. הדרך הטובה ביותר למנוע מראש הצטברות של אבנית היא להתקין מסנן אבנית בברז המים שמוביל למכונה. אם אין אפשרות להתקין מסנן חשוב לנקות באופן סדיר את המכונה מאבנית, בין אחת לחודשיים ועד חצי שנה , תלוי במידת השימוש במכונה. מכונות אספרסו שסובלות מנזקי אבנית עלולות לצאת מכלל שימוש בשל גודש אבנית באחד מחלקי המכונה. כמו כן, אבנית עשויה להגיע אל הקפה עצמו בצורת "ענן" אבנית הצפה בקפה ובהחלט עשויה לפגוע בטעמו, ריחו ואיכותו. יש לפעול על פי הוראות היצרן כאשר אנו מנקים את המכונה מאבנית, חשוב לא להשתמש בחומרים רעילים ולהעדיף חומרים טבעיים לסילוק אבנית כגון מלח לימון.

 

אילו חלקים יש לנקות במכונות אספרסו וכיצד?

מכונות אספרסו ,גם הפשוטות ביותר זקוקות לניקיון. כל חלק במכונה יש לנקות היטב, במיוחד החלקים אשר באים במגע עם חלב, קפה וסוכר. צינורית הקצפת החלב וראש המיצוי חייבים לעבור ניקיון יומיומי או אם מדובר במכונה שלא משתמשים בה לעיתים קרובות, לאחר כל שימוש. את שני החלקים יש לנתק מן המכונה אם אפשר, ולשטוף במי ברז עם סבון כלים, לייבש היטב ולהחזיר למכונה. מגש הנוזלים גם הוא חלק אשר מועד לפורענות מבחינת שאריות קפה, סוכר וחלב וגם אותו יש לנקות באותה הצורה. מכונות אספרסו גדולות מגיעות עם מיכל מים אשר חייב ניקוי יסודי פעם בשבוע בשימוש אינטנסיבי. כאשר מכונות אספרסו כוללות מסנן קפה, גם אותו יש לנקות בכל יום אם המכונה נמצאת בשימוש קבוע, פעם בשבוע מספיקה עבור מכונות אספרסו שלא משתמשים בהן כל יום. חלקים שלא ניתנים לפירוק מן המכונה עצמה יש לנקות באמצעות סמרטוט וסבון כלים מספר פעמים עד שהחלק נקי.

 

הוסף תגובה