משקה שוקולד של האצטקים

עוד לפני שטעמו של השוקולד היה מוכר בכל העולם, נהגו האצטקים בעמק מקסיקו ליהנות ממשקה השוקולד, אותו הכינו במו ידיהם מדי ערב. האצטקים נהגו ליחס לשוקולד וגם לקקאו ממנו מיוצר השוקולד, סגולות מסוגים שונות. כיוון שהכנת משקה שוקולד ארכה זמן רב, התכנסו האצטקים סביב המדורה, סיפרו סיפורים זה לזה והמתינו למשקה המתבשל לאיטו. באותם ימים לא נהגו האצטקים להשתמש בחלב ולא הכירו את הסוכר, כך שהמשקה אותו שתו היה שונה לחלוטין ממשקאות שוקולד אותם מקובל לשתות כיום.

 

איך מכינים משקה שוקולד של האצטקים?

הדבר אינו מסובך כלל. קודם כל אוספים בכל מקום אפשרי קרשים, גזמי עצים, זרדים ועלים יבשים אותם עורמים לערימה במרכז החצר ועל כל הכבודה מניחים אבנים גדולות, רצוי שתהיינה שוות בגודלן ככל האפשר. את האש מדליקים כך: ליד הערימה מניחים מספר מקלות ארוכים מלופפים בסמרטוטים ישנים. לאחר מכן משפשפים שתי אבנים זו בזו עד שניתזים מהן גיצי אש קטנים המבעירים את קצות המקלות הארוכים. בעזרת המקלות הארוכים מדליקים את ערימת הקרשים וממתינים שהאש תדעך מעט. בינתיים, בזמן ההמתנה להתלקחות האש, לוקחים סיר ברזל גדול ומפויח ומניחים בתוכו את המצרכים הבאים: פיסת שוקולד כהה וגדולה, חמישה עד שבעה פולי קפה טבעיים, מקל קינמון כתוש ומעט מאד מלח.  לחומרים אלה מוסיפים שתיים וחצי כוסות מים ומערבבים היטב.  כאשר האש מלחשת קלות והגחלים מפוחמים דיים, יש להניח את סיר הברזל על ערימת האבנים ולהמתין לרתיחה. חשוב להקפיד על בחישה מתמדת בעזרת כף עץ באורך כשני מטרים, זאת כדי למנוע כוויות מיותרות. לאחר דקות מספר של רתיחה, להסיר את הסיר מהמדורה, ולהוסיף רבע כפית פלפל שחור ושמינית כפית צ'ילי אדום חריף. את המשקה הלוהט יש למזוג לכוסות פח ולשתות לרוויה. אם יש ילדים אצטקים קטנים בסביבה, רצוי להפחית מכמות הפלפל השחור והצ'ילי החריף.

 

 

ואם רוצים משקה שוקולד אצטקי מהיר?

גם אצטקים בני ימינו חושקים במשקה שוקולד, אך כיום נהוג להכינו בדרך קלה ומהירה הרבה יותר: לתוך הסיר בגודל בינוני מכניסים מאה גרם שוקולד, חצי כוס סוכר, שלוש כפות קפה או ששה פולי קפה שלמים, כפית קינמון טחון או מקל קינמון שלם, חצי כפית אגוז מוסקט טחון, רבע כפית מלח וכוס וחצי מים. בוחשים היטב את התערובת ומניחים על הכיריים. לאחר הרתיחה להוסיף ארבע כוסות חלב, להנמיך את האש ולבשל כארבע דקות נוספות. לכבות את הלהבה ולטרוף את המשקה בעזרת מיקסר חשמלי או מטרפה ידנית, עד שהמשקה מעלה קצף.

 

ואם רוצים משקה שוקולד אצטקי משודרג, מה אפשר להוסיף?

אפשר להוסיף למשקה שוקולד אצטקי כל דבר שישפר את טעמו: אפשר להניח בכל כוס תלולית קצפת או לפזר שבבי שוקולד, שברי בוטנים, קוקוס טחון ובעצם כל דבר העולה בדמיון.

 

האם אפשר להכין במיקרוגל משקה שוקולד של האצטקים?

אפשר אמנם להכין במיקרוגל משקה שוקולד של האצטקים, אך הדבר לא כל כך מומלץ. חשוב להקפיד שהחלב לא יגלוש לאחר הרתיחה, לבחוש כל דקה ולא להסיר לרגע את העיניים מחלון המיקרוגל.

הוסף תגובה