כל מה שלא ידעתם על שוקולד פרה

שוקולד הוא חלק בלתי נפרד מעולמו של האדם המודרני. השוקולד משמש לאפיה, לבישול, להגשת קינוחים ובעיקר לזלילה בשעת רצון. קשה לחשוב על חיינו כיום ללא פיסת שוקולד שתמתיק את ימינו האפרוריים. לשוקולד מייחסים סגולות רבות, כמו תוספת אנרגיה למוח ויצירת עוררות בזמן עייפות ובשבטים עתיקים בדרום אמריקה נהגו לייחס לשוקולד סגולות רפואיות שונות. ידוע על מרפאי אליל שנהגו לתחוב פיסת שוקולד מתחת ללשונם של חולים ותשושים כדי לחזק את כוחם ולהשיב להם את בריאותם. כיום, בעידן בו הרפואה מסתייגת מעט מצריכת השוקולד, עדיין מעדיפים הרופאים והדיאטנים להמליץ על אכילה מועטה של שוקולד כמו שוקולד פרה מפעם לפעם, על פני אכילת ממתקים אחרים העשויים סוכר טהור.

 

מה לא ידוע על שוקולד פרה?

  • שוקולד פרה נולד בשנת 1934, כך שבשנת 2014, בעוד קצת יותר משנתיים, יחגוג שוקולד פרה את הגיעו לגבורות, כלומר, הוא יציין את הגעתו לשנתו השמונים. מן הראוי לציין כי על הפרה המצוירת על עטיפת השוקולד לא רואים כלל וכלל את גילה המופלג.
  • מאז ועד היום, הפרה עברה רק ארבעה שינויים, בעיקרם שינויים קוסמטיים בלבד. טעמו של שוקולד פרה נשאר כמו שהיה, רק הוספו לו מעט טעמים המתאימים לחיך הישראלי המודרני, מה שהופך את השוקולד למאוד פופולארי בקרב הציבור הישראלי.
  • שוקולד פרה נולד בשם שמנונית. כן, שמנונית. שם קצת מצחיק, אם לומר את האמת. שם זה ניתן לשוקולד פרה בזכות חמאת הקקאו השמנונית, זו שמהווה מרכיב חשוב בהכנת השוקולד.
  • על עטיפות השמנונית הראשונות צוירה פרה. זו הסיבה שהשם שמנונית החזיק מעמד זמן קצר בלבד. איש לא חפץ לרכוש שוקולד ששמו יזכיר לו משהו הקשור בשומן. לעומת זאת, נחמד היה לחשוב על הפרה החמודה המעטרת את העטיפה.
  • זמן קצר לאחר צאתה לשוק, כולם ביקשו מהמוכר במכולת לתת להם שוקולד פרה וגם בקיוסקים היא נקרה בשם זה. המהדרים אף קראו לה פרה אדומה, שם המזכיר להם את הפרה האדומה מהתנ"ך.
  • לשוקולד פרה הייתה הצלחה רבה כבר מימיו הראשונים. בזמן מלחמת העולם השנייה החיילים הבריטים והחיילים האוסטרלים ששהו בפלשתינה א"י, הלא היא ארץ ישראל של היום, הם קנו חפיסות רבות של שוקולד פרה וזללו מהן בכל פעם שחשו געגועים למשפחותיהם.
  • שוקולד פרה כיכב במסיבות הסלוניות שערכו החיילים הבריטים והחיילים האוסטרלים וגם בבתי הקפה התל אביביים לא נפקד מקומו.
  • כאשר קמה המדינה והחיילים עזבו את הארץ, הם רכשו חפיסות שוקולד פרה כדי להביאן כשי לבני המשפחה בארצם.
  • עוד לפני קום המדינה שוקולד פרה רצה להביא את השלום. הוא נכנס אל השווקים והחנויות בכפרים וביישובים הערביים וזכה גם שם להצלחה רבה. יש להניח כי אם השוקולד היה המתווך בין העמים, השלום היה מגיע מייד!
  • בשנים הראשונות של מדינת ישראל הצעירה, אי אפשר היה לרכוש מצרכי מזון בשוק החופשי. הממשלה קבעה את חוקי הצנע ולכל אזרח ותושב חולקו תלושי מזון בהם השתמשו כתשלום בעת רכישת האוכל בחנויות ובשווקים. שוקולד פרה נכלל גם הוא בתלושי ההקצבה, כך שאיש לא נאלץ לוותר על טעמו המתוק והמוכר.

הוסף תגובה